1. İç mimarlık, iç mekan tasarımı ve ilgili alanlardan mezun olan bireylerin belirli konularda uzmanlaşma becerisi,
2. Öğrencilerin, bilimsel araştırma yoluyla bilgiye ulaşabilmeleri yanında bu bilgiyi değerlendirerek, yorumlayarak, yaratıcı ve araştırmacı kimliklerini ortaya çıkarma becerisi,
3. Uygulama alanlarındaki tecrübeyi, kuramsal bilgi ile derinlemesine destekleme olanağı,
4. Öğrencilere tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekanlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler, yönetim ve pazarlama gibi konularda çalışma olanağı,
5. Üniversite için gerekli akademik personelin yanı sıra toplumun çeşitli taleplerini değerlendirebilecek ve nitelikli hizmet verebilecek meslek üyelerini yetiştirme,
6. Öğrencilerin gerekli tüm bilimsel altyapı ile donatılarak, çeşitli disiplinlerdeki uygulamalarda yer alma becerisi,
ve eleştirel olarak yaklaşma becerisi,
7. İç mimarlık alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma, ve eleştirel olarak yaklaşma becerisi,