PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Finansal Hizmetler için CRM ve Veri AnalitiğiMIS 4203 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. CRM sistemlerinin temel yapı taşlarını ve müşteri yaşam döngüsündeki rollerini tanımlayabilecektir.
2. Finansal hizmetler sektöründe CRM uygulamalarının başarısızlık nedenlerini analiz edebilecektir.
3. Müşteri verilerini analiz etmek için kullanılan temel veri analitiği tekniklerini uygulayabilecektir.
4. Çok kanallı müşteri etkileşimi ve müşteri kaybı (attrition) konularında stratejik analiz yapabilecektir.
5. CRM sistemleri ile entegre çalışan veri analitiği çözümlerinin işletmelere sağladığı avantajları değerlendirebilecektir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, özellikle finansal hizmet firmalarına odaklanarak Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Veri Analitiği yöntemlerini analiz etmektir. Özellikle finansal ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren işletmeler, 1990’lardan itibaren CRM sistemlerine büyük yatırımlar yapmıştır; ancak çoğu firma beklenen faydaları elde edememiştir. Bu dersteki birincil amacımız, CRM kavramını ve işletme beklentilerini anlamak ve başarılı bir CRM uygulaması için gereken koşulları incelemektir. CRM sistemleri içerisinde iş analitiğinin taşıdığı önem göz önünde bulundurulduğunda, ikinci amacımız ise firmaların daha yüksek kârlılık elde edebilmek için kullanabilecekleri veri analitiği yöntemlerini anlamaktır. Bu dersin amacı pazarlama stratejilerini öğretmek değildir; ancak temel düzeyde bir pazarlama bilgisi, öğrenme sürecini iyileştirmek adına faydalı olacaktır. Dersin temel odağı, müşteri verileri üzerinde veri analitiği tekniklerinin uygulanması ve veri analitiğinin işletmelere –özellikle finansal hizmet firmalarına– nasıl ve neden fayda sağladığını açıklamaktır. Kapsanan konular (bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla): CRM’in ne olduğu, CRM aşamaları, çok kanallı entegrasyon, müşteriyi ve müşteri verilerini anlama, müşteri kaybını anlama, görsel keşif, karar ağaçları, yapay sinir ağları ve tahmine dayalı modeller gibi veri analitiği yöntemlerinin müşteri yaşam döngüsünün tüm aşamalarına uygulanması.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin, ChatGPT ve Copilot gibi üretken yapay zeka araçlarını, problem çözme konusunda rehberlik almak, kendi çözümlerini yapay zeka tarafından üretilen yanıtlarla karşılaştırmak ve hatalarını tespit etmek için çözümleri adım adım analiz etmek amacıyla kullanmaları teşvik edilecektir. Bu uygulama öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Yapay zeka öğrenme sürecinde değerli bir destek aracı olarak hizmet etse de, öğrencilerin üretilen çıktıları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve bağımsız analitik düşünme yetilerini güçlendirmeleri teşvik edilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1CRM genel bakış ve süreç
2 CRM sistemlerinin temel bileşenleri
3CRM başarısızlık veya başarı nedenleri
4Müşteri yaşam döngüsü: Kazanım, tutundurma ve geri kazanım
5Müşteri yaşam döngüsü: Kazanım, tutundurma ve geri kazanım
6Müşterileri anlama, müşteri farklılıkları ve müşteri verisi
7Müşterileri anlama, müşteri farklılıkları ve müşteri verisi
8Ara Sınav
9Müşteri kazanımı, tutundurma ve geri kazanım için veri analitiği yöntemleri
10Müşteri kazanımı, tutundurma ve geri kazanım için veri analitiği yöntemleri
11Optimizasyon, veri analitiği ve kampanya yönetimi
12Optimizasyon, veri analitiği ve kampanya yönetimi
13Grup Projesi Sunumları
14Grup Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Customer Relationship Management: Integrating Marketing Strategy and Information Technology, 2003, Wiley, by Zikmund, William G., Raymond McLeod Jr., Faye W. Gilbert. Data Science for Business, F. Provost and T. Fawcett, O’Reilly Inc., 1st ed., 2013 Data Mining, I. H. Witten, E. Frank, M. A. Hall, Morgan Kaufmann Pub., 3rd ed., 2011
 
Diğer Kaynaklar:
Lecture notes provided by the instructor. Papers/cases will be provided by the instructor.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf içi ders anlatımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Grup Projesi1%20
Final Sınavı1%35
Ders Katılımı1%10
Problem Sets3%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Bilişim teknolojileri altyapısını öğrenmek ve gelişmeleri takip etmek.4
2Örgüt yapısına uygun bilişim sistemleri tasarlamak.4
3Yazılım bilgileri edinmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.0
4Veri toplama, temizleme ve saklama yöntemlerini öğrenmek.0
5Gelecekteki veri ve yazılım gereksinimlerini tahmin edebilmek.2
6Firma içindeki veri odaklı yönetim süreçlerini takip etmek.4
7"Büyük Veri" kullanarak bilgi elde etme yöntemlerini öğrenmek.4
8Bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmek.2
9Bir kuruluşun bilgi teknolojileri ve veri problemlerini anlamak ve değerlendirmek.3
10Veri toplama, yorumlama, analiz etme ve yayma süreçlerinde bilimsel, sosyal ve etik standartları korumak.4
11Bilgi sistemleri arasındaki birlikte çalışabilirliği anlamak.4
12İş ortamını anlamak ve değerlendirmek.4