Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İmalat ve Hizmet Sistemleri Planlanması II | IE 366 | | | 4 + 0 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE227,IE232 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İmalat ve hizmet sistemlerindeki planlama konularına giriş mahiyetinde tasarlanmış iki ardışık dersten ikincisidir. İkinci derste kapsanan konular rassal ve bağımsız talepli stok yönetimi, master plan çizelgeleme, kapasite gereksinim planlaması, itme esaslı üretim sistemleri (MRP, MRP II), üretim aktivite kontrol (farklı üretim sistem örnekleri için çizelgeleme, öncelik kuralları), proje yönetimi, çekme esaslı üretim sistemleri (tam zamanlı üretim ve kanban). |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. S.N. Chapman, The Fundamentals of Production Planning and Control, Prentice Hall, 2006.
2. D.W. Fogarty, J.H. Blackstone, and T.R. Hoffmann, Production and Inventory Management, South Publishing, 1991.
3. S. Nahmias, Production and Operations Analysis (6th ed.), McGraw-Hill, 2010.
4. S.L. Narasimhan, D.W. McLeavey, P. Billington, and P.J. Billington, Production Planning and Inventory Control, Prentice Hall, 1995.
5. E.A. Silver, D. Pyke, and R. Peterson, Inventory Management and Production Planning and Control (3rd ed.), Wiley, 1998.
6. T.E. Vollmann, W.L. Berry, and D.C. Whybark, Manufacturing Planning and Control Systems (3rd ed.), Irwin, 1992.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 4 saat ders. Öğretim üyesi, derslerde sadece seçilmiş önemli kavram ve noktaları işleyecek ve derslerde işlenen materyalle ilgili problemler çözecektir. Derslerde sunulan materyale aşina olmak ve sınıf tartışmalarına katılmak için, öğrencilerin önceki derslerde kapsanan materyali yeni derse katılmadan önce okumaları beklenir. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelirlerse, dersleri daha ilginç bulacaklar ve tartışmadan faydalanacaklar. Öğrenciler, ödevlerini yaparken takımlar halinde çalışacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |