Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Havacılık Yapıları ve Malzemeleri | MTS 405 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler havacılık uygulamalarında kullanılan ana malzeme gruplarını tanımlayabilirler |
2. Öğrenciler gerilim ve gerilim ile birlikte mühendislik malzemelerinde mekanik özellikler, kısıtlamalar veya performansı tanımlayabilirler |
3. Öğrenciler birçok havacılık yapılarında farklı gerilim durumlarını tanımlayabilir ve gerilim analizi yapabilirler |
4. Öğrenciler havacılık yapılarının üretiminde en uygun üretim yöntemini seçebilirler |
5. Öğrenciler farklı havacılık yapılarında hasarlı ve hasarsız test yöntemlerini tanımlayabilir ve seçebilirler |
6. Öğrenciler tasarıma ve uygulamaya yönelik olarak en uygun havacılık yapı malzemesini belirleyebilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste önemli uçak ve uzay aracı yapılarında kullanılan malzemeler anlatılmaktadır. Farklı uçak yapılarında değişik sıcaklık ve çevre etkileri altında yük ve stres analizi yapılmaktadır. Havacılık malzemeleri ve yapılarının tahribatlı ve tahribatsız testlerinin yanısıra üretim yöntemleri anlatılmaktadır. Havacılık yapılarında tasarım, malzeme seçimi ve sertifikasyon süreci ayrıca anlatılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Malzemelerin sınıflandırılması |
2 | Uçak yapıları (uçak/hava aracı gövdesi, kanat yapıları ve motor parçaları) ve malzemeleri |
3 | Uzay aracı yapıları (uzay aracı ve fırlatma yapıları) ve malzemeleri |
4 | Mekanik yük çeşitleri (statik ve dinamik) |
5 | Uçak yapılarında mekanik yükler ve çevresel durumlar-I |
6 | Uçak yapılarında mekanik yükler ve çevresel durumlar-II |
7 | Uçak yapılarında mekanik yükler ve çevresel durumlar-III |
8 | Uzay aracı mekanik yükler ve çevresel durumlar |
9 | Tasarım ve malzeme üretim yöntemleri-I |
10 | Tasarım ve malzeme üretim yöntemleri-II |
11 | Malzeme test yöntemleri-Tahribatlı yöntemler-I |
12 | Malzeme test yöntemleri- Tahribatlı yöntemler-II |
13 | Malzeme test yöntemleri-Tahribatsız yöntemler-I |
14 | Belgelendirme |
|
Kaynaklar: |
R.C. Alderliesten, Introduction to Aerospace Structures and Materials, TU Delft Open, 2018, ISBN:978-94-6366-075-4 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- F.C. Campbell, Manufacturing Technology for Aerospace Structural Materials, Butterworth-Heinemann, 2006, ISBN-10: 1856174956, ISBN-13: 978-1856174954
-T.H.G. Megson, Aircraft Structures for Engineering Students, 4th edition, Butterworth-Heinemann, 2007, ISBN: 9780750667395
-Brian Cantor, Hazel Assender and Patrick Grant, Eds., Aerospace Materials, IOP Publishing Ltd, 2001, ISBN 0 7503 0742 0
-Sam Zhang and Dongliang Zhao, Aerospace Materials Handbook (Advances in Materials Science and Engineering), 1st edition, CRC Press Taylor and Francis Group, 2012, ISBN-10 ? : ? 1439873291, ISBN-13 ? : ? 978-1439873298
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders öğrencilerin havacılık malzeme ve yapıları hakkında bilgi seviyesini arttırmak ve teorik altyapılarını geliştirmek için haftada 3 saat teorik ders olarak yüz yüze yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 2 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 1 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 0 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |