Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pratik Rusça Konuşma | INTT 447 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Günlük konuşulan Rusçada sıklıkla kullanılan sözcük ve ifadelerini öğrenecekler. |
2. Rusça soru sorup sorulan sorulara cevap verebilecekler. |
3. Duydukları Rusça konuşmayı anlayıp gerekli bilgiyi çıkarabilirler. |
4. Rusça konuşan insanlarla, yolculuk, iş gezileri ve iş görüşmeleri sırasında Rusçaya ihtiyaç duyulduğu durumlarda iletişim kurabilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Rusça öğrenmenin başlangıç seviyesinde olan öğrencilere yönelik hazırlanmıştır. Ders öğrencilerin Rusça konuşma becerisini geliştirmek ve onun pratiğini yapabilme imkanını sunmaktadır. Klasik teorik eğitimde öğrencilere ancak gramer kuralları anlatıldıktan sonra cümle yapıları ve kalıplar verilmektedir. Bu derste teorik derslerden farklı olarak öğrenciler önce cümle ile kalıplar öğrenip onları kullanabilme becerisini edineceklerdir ve ancak bundan sonra öğretilen yapılardan yola çıkarak (üzerine) gramer kuralları verilecektir. Bu derste öğrencilere günlük konuşmalarda ve iş ortamında gerekli olacak Rusça diyaloglar ve ifadeler öğretilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bir şeye sahip olma ya da olmama durumu. “Benim var”, “benim yok” kalıpları. |
2 | Günlük yapılan işler. “Önce”, “sonra”, “geç”, “erken”, “hızlı”, “yavaş”, “çok”, “az” sözcüklerin kullanıldığı cümleler kurma. |
3 | Bir eylemin saat kaçta gerçekleştiği ve ne kadar sürdüğünü anlatma. Konuyla ilgili soru sorma. “Saat kaçta” ve “Ne kadar süreyle” soruları sorma ve cevaplama. |
4 | Yaşadığı ülkesini, şehrini v.s. genel hatlarla anlatma. |
5 | Daha önce gidilen yerleri anlatma. Konuyla bağlantılı geçmiş zaman kalıplarının kullanılması. |
6 | Hava durumu. “Soğuk”, “sıcak”, “yağmurlu”, “bulutlu”, “güneşli” sözcüklerinin ve “kar yağıyor”, “yağmur yağıyor” ifadeleriyle cümle kurma. |
7 | Tatil ve hobiler. Giyim ve spor malzemelerin isimleri. |
8 | Haftanın günleri. Haftanın her gününde ve saat kaçta ne yaptığını anlatma. Konuyla ilgili soru sorma. |
9 | Bir şeyi yapabildiğini ya da yapamadığını söyleme. Ne sevdiğini ve neler hayal ettiğini anlatma. İlgili kalıpların kullanımı. |
10 | Yol sorma ve tarif etme. Sıfatların çekimli halleri. |
11 | Alışveriş. Fiyat sorma ve söyleme. Ne almak istediğini anlatan cümleler. |
12 | Temel yiyecek ve içecek adları. Genellikle neler yediğini ve ne sevdiğini anlatma. |
13 | Evim. Odam. Ev eşyaların adları ve işlevleri. |
14 | Havalimanı. Hareket fiilleri. İlgili sözcükler ve kalıplar. |
|
Kaynaklar: |
GUSKOVA, YE., Po-russki – legko. Uçebnoye posobiye po razvitiyu reçi, Moskova: Russkiy yazık. Kursı, 2020, ISBN 978-5-88337-717-3. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. SLABUHO, O.A., Prilagatelnıye: formı i udareniya. Cbornik uprajneniy, Sankt-Peterburg “Zlatoust”, 2020, ISBN 978-5-86547-986-4.
2. ÇULKOVA, A., Sistema Kalinka 1, Red Kalinka, 2019, ISBN- 978-84-16971-44- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu derslerde çoğunlukla interaktif öğretme yöntemi izlenir. Derslerde konuşma ve dinlemeye ağırlık verilir. Öğrencilere bir konuyla ilgili örnek diyaloglar, kullanılabilecek ifadeler ve sözcükler öğretilir. Bunun yanında konuyla ilgili metinler ya da diyaloglar dinletilir. Öğrencilerin konuya hâkim olmalarını sağlamak amaçlı sınıfta diyaloglar ve tartışma gibi interaktif çalışmalar gerçekleştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödevler | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 3 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |