PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgi ve Yönetim EkonomisiMIS 202223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İş karar problemlerini anlama ve analiz etmede iktisadi bir bakış açısı geliştirebilir.
2. Fiyat teorisi ve tüketici seçiminin ayrıntılı bir incelemesini yapabilir.
3. Kar maksimizasyonu ve maliyet minimizasyonu gibi temel yönetimsel karar verme problemlerini kavrayabilir.
4. Farklı piyasa yapılarını ve bunların refah sonuçlarını tartışabilir.
5. İş yaşamında karşılaşılan sorunları ekonomik bir perspektiften ele alabilir.
6. R programını kullanarak tüketicilerin ve yöneticilerin karar alma problemlerini çözebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, yöneticilerin etkili iş kararları almaları için kullanabilecekleri ekonomik araçlar ve analitik yöntemler ayrıntılı bir şekilde ele alınmaktadır. İktisat, karar vericileri, yönetsel kararları almada ve analiz etmede başvurabilecekleri çeşitli araçlarla donatır ve iş ortamındaki değişikliklerin karar almayı nasıl etkilediğini anlamak için bir çerçeve sunar. Derste, tüketici tercihi ve talebi, teknoloji ve üretim, kar maksimizasyonu, maliyet minimizasyonu, tam rekabet, tekel ve oligopol gibi konular yer almaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Tüketici bütçesi ve faydası
3Tüketici tercihi ve fayda maksimizasyonu problemi
4Tüketici talebi ve tüketici refahı
5Piyasa talebi ve piyasa dengesi
6Üretim teknolojisi
7Kar maksimizasyonu
8Maliyet minimizasyonu
9Tüketiciilerin ve yöneticilerin karar alma problemlerinin R programı kullanılarak çözülmesi
10Tam rekabet
11Tekel ve tekelde fiyat farklılaştırması
12Tekelci rekabet
13Oyun teorisi
14Oligopol
 
Kaynaklar:
Baye, M. R. and J. T., Prince (2022), Managerial Economics and Business Strategy, 10th edition. McGraw-Hill. (ISBN: 9781266071010).
 
Diğer Kaynaklar:
(1) Keat, P.; P. Young and S. Erfle (2014), Managerial Economics: Economic Tools for Today’s Decision Makers, 7th edition. Pearson. (ISBN: 9780273791935). (2) Perloff, J. M. and J. A. Brander (2020), Managerial Economics and Strategy, 3rd edition. Pearson. (ISBN: 9780135183786).
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor