PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon Dersi)CEC 115491 + 8510,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme
2. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme,
3. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikroöğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
2Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
3a. Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
4a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
5a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
6a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi
7a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi
8a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi
9a. Uygulama+ Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi
10 a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
11Uygulama+ Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
12a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama
13a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Doğan, A., Pilten, Ç. & Sulak, H. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Eğitim Yayınevi 2009
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, haftalık 1 saat teorik 8 saat pratik olmak üzere yürütülecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Midterm Exam1%15
Project Report1%60
Classroom Participation1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor