Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Stratejik Pazarlama Modelleri | MAN 542 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Pazarlama modellerine ilişkin temel kavramları anlamak |
2. Pazarlama modellerinin pazarlama kararlarında nasıl kullanılabileceğini belirlemek |
3. Pazarlama modelleri uygulamalarının önemini açıklamak |
4. Pazarlama kararları verirken dijital pazarlamaya ilişkin bilgi, kavram ve modelleri uygulamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Pazarlama modelleri, kurumsal markalama fikirlerini yapılandırmak ve pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde iletmek için gerekli araçlardır. Şirketler genellikle pazarlama stratejilerini geliştirmek için bu modellerin kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilerine etkili bir pazarlama stratejisi tanımlamalarına, pazarın hangi bölümünü hedefleyeceklerine karar vermelerine, işletme faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki etkilerini tahmin etmelerine yardımcı olmaktır. Stratejik pazarlama modelleri dersi tüketici davranışını, pazardaki rekabet durumlarını anlamak ve tahmin etmek ve işletmelerin pazarlama kararlarına rehberlik etmek için bir çerçeve çizerek; yol gösterici görev görür. Ders kapsamında, dijital pazarlama modelleri gibi pazarlama kararında etkin rol oynayan güncel kavramları da vurgulanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Modellerine Giriş |
2 | Stratejik Planlama Modelleri |
3 | Müşteri Analiz Modelleri |
4 | Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma Modelleri |
5 | Pazarlama Karması Modelleri |
6 | Dijital Pazarlama Modelleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yeniliklerin Yayılımı Modeli |
9 | Marka ve Ürün Portföy Modelleri |
10 | Rakip Analiz Modelleri |
11 | İletişim Modelleri |
12 | Pazarlamada Karar Verme Stratejileri |
13 | Dönem Projesi Sunumları |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Diane M. Phillips Marketing Strategy & Management SAGE Publications 2023 ,9781529785609
Kim Buch-Madsen Marketing Models Samfundslitteratur (DK) 2019, 9788759332016
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders kapsamında öğrencilere üç saat verilen teorik çerçeveyi dönem projesi ödevi ile desteklemektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Term Project | 1 | %35 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı/Final Exam | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |