PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Stratejik Pazarlama ModelleriMAN 5423 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama modellerine ilişkin temel kavramları anlamak
2. Pazarlama modellerinin pazarlama kararlarında nasıl kullanılabileceğini belirlemek
3. Pazarlama modelleri uygulamalarının önemini açıklamak
4. Pazarlama kararları verirken dijital pazarlamaya ilişkin bilgi, kavram ve modelleri uygulamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama modelleri, kurumsal markalama fikirlerini yapılandırmak ve pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde iletmek için gerekli araçlardır. Şirketler genellikle pazarlama stratejilerini geliştirmek için bu modellerin kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilerine etkili bir pazarlama stratejisi tanımlamalarına, pazarın hangi bölümünü hedefleyeceklerine karar vermelerine, işletme faaliyetlerinin tüketiciler üzerindeki etkilerini tahmin etmelerine yardımcı olmaktır. Stratejik pazarlama modelleri dersi tüketici davranışını, pazardaki rekabet durumlarını anlamak ve tahmin etmek ve işletmelerin pazarlama kararlarına rehberlik etmek için bir çerçeve çizerek; yol gösterici görev görür. Ders kapsamında, dijital pazarlama modelleri gibi pazarlama kararında etkin rol oynayan güncel kavramları da vurgulanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Modellerine Giriş
2Stratejik Planlama Modelleri
3Müşteri Analiz Modelleri
4Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma Modelleri
5Pazarlama Karması Modelleri
6Dijital Pazarlama Modelleri
7Ara Sınav
8Yeniliklerin Yayılımı Modeli
9Marka ve Ürün Portföy Modelleri
10Rakip Analiz Modelleri
11İletişim Modelleri
12Pazarlamada Karar Verme Stratejileri
13Dönem Projesi Sunumları
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Diane M. Phillips Marketing Strategy & Management SAGE Publications 2023 ,9781529785609 Kim Buch-Madsen Marketing Models Samfundslitteratur (DK) 2019, 9788759332016
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders kapsamında öğrencilere üç saat verilen teorik çerçeveyi dönem projesi ödevi ile desteklemektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Term Project1%35
Ara Sınav1%25
Final Sınavı/Final Exam1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor