PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Deneysel Psikolojide Seçme KonularPSY 4873 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikolojideki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir.
2. Öğrenciler matematiksel modellemeyi ve davranışsal deneyleri açıklayabilecektir.
3. Öğrenciler modelleme çalışmaları ile davranış deneyleri arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir.
4. Öğrenciler ilgili literatürü değerlendirebilecek ve ilgili veri setlerini bulabilecektir.
5. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikoloji alanındaki bir konuya ilişkin mevcut bir veri seti için gerekli istatistiksel analizleri yapabilecektir.
6. Öğrenciler konuyla ilgili literatür taraması, sonuçlar ve tartışmayı içeren bir rapor yazabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY282, PSY381, PSY388
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders sayısal çokluk algısı, matematiksel psikoloji, hesaplamalı modelleme ve çevrimiçi deney ve simülasyon çalışmaları gibi çeşitli konuların deneysel ve bilişsel psikolojideki rolünü kapsamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Deneysel/Bilişsel Psikolojide Farklı Yaklaşımlar
3Modelleme Çalışmaları
4Matematiksel Modelleme
5Hesaplamalı Modelleme
6Simülasyon Çalışmaları
7Davranışsal Çalışmalara ve Hesaplamalı Yaklaşım
8Sayısal Çokluk Algısı - 1
9Sayısal Çokluk Algısı - 2
10Literatür İncelemesi
11İlgili Veri Kümelerini Bulma
12Veri Kümelerini Analiz Etme
13Raporların Yazılması
14Final Projelerin Hazırlanması
 
Kaynaklar:
Konularla ilgili araştırma ve inceleme yazıları öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Öğrencilerin deneysel/bilişsel psikolojide seçilmiş bir konu hakkındaki literatürü inceleyip sunacakları, seminerler halinde düzenlenen araştırma odaklı bir derstir. Her sunumun ardından sınıf tartışmaları yapılacaktır. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum2%40
Sınıf Katılımı14%20
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor