Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneysel Psikolojide Seçme Konular | PSY 487 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikolojideki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir. |
2. Öğrenciler matematiksel modellemeyi ve davranışsal deneyleri açıklayabilecektir. |
3. Öğrenciler modelleme çalışmaları ile davranış deneyleri arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. |
4. Öğrenciler ilgili literatürü değerlendirebilecek ve ilgili veri setlerini bulabilecektir. |
5. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikoloji alanındaki bir konuya ilişkin mevcut bir veri seti için gerekli istatistiksel analizleri yapabilecektir. |
6. Öğrenciler konuyla ilgili literatür taraması, sonuçlar ve tartışmayı içeren bir rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY282, PSY381, PSY388 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders sayısal çokluk algısı, matematiksel psikoloji, hesaplamalı modelleme ve çevrimiçi deney ve simülasyon çalışmaları gibi çeşitli konuların deneysel ve bilişsel psikolojideki rolünü kapsamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Deneysel/Bilişsel Psikolojide Farklı Yaklaşımlar |
3 | Modelleme Çalışmaları |
4 | Matematiksel Modelleme |
5 | Hesaplamalı Modelleme |
6 | Simülasyon Çalışmaları |
7 | Davranışsal Çalışmalara ve Hesaplamalı Yaklaşım |
8 | Sayısal Çokluk Algısı - 1 |
9 | Sayısal Çokluk Algısı - 2 |
10 | Literatür İncelemesi |
11 | İlgili Veri Kümelerini Bulma |
12 | Veri Kümelerini Analiz Etme |
13 | Raporların Yazılması |
14 | Final Projelerin Hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
Konularla ilgili araştırma ve inceleme yazıları öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Öğrencilerin deneysel/bilişsel psikolojide seçilmiş bir konu hakkındaki literatürü inceleyip sunacakları, seminerler halinde düzenlenen araştırma odaklı bir derstir. Her sunumun ardından sınıf tartışmaları yapılacaktır. Derslere katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 2 | %40 |
Sınıf Katılımı | 14 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |