Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneysel Psikolojide Seçme Konular | PSY 487 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler deneysel/bilişsel psikolojideki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir. |
2. Öğrenciler matematiksel modellemeyi ve davranışsal deneyleri açıklayabilecektir. |
3. Öğrenciler modelleme çalışmaları ile davranış deneyleri arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. |
4. Öğrenciler ilgili literatürü değerlendirebilecek. |
5. Öğrenciler konuyu aynı alandaki başka bir makale ile karşılaştırarak eleştirel bakış açısı ile bir rapor yazabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY282, PSY381, PSY388 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders sayısal çokluk algısı, matematiksel psikoloji, hesaplamalı modelleme ve çevrimiçi deney ve simülasyon çalışmaları gibi çeşitli konuların deneysel ve bilişsel psikolojideki rolünü kapsamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Deneysel/Bilişsel Psikolojide Farklı Yaklaşımlar |
3 | Modelleme Çalışmaları |
4 | Matematiksel Modelleme |
5 | Hesaplamalı Modelleme |
6 | Simülasyon Çalışmaları |
7 | Davranışsal Çalışmalara ve Hesaplamalı Yaklaşım |
8 | Sayısal Çokluk Algısı - 1 |
9 | Sayısal Çokluk Algısı - 2 |
10 | Literatür İncelemesi |
11 | İlgili Veri Kümelerini Bulma |
12 | Veri Kümelerini Analiz Etme |
13 | Raporların Yazılması |
14 | Final Projelerin Hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
Konularla ilgili araştırma ve inceleme yazıları öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.
Research and review articles related to the topics will be announced and posted by the instructor via Webonline. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Farrell, S., & Lewandowsky, S. (2018). Computational modeling of cognition and behavior. Cambridge University Press.
Busemeyer, J. R., Wang, Z., Townsend, J. T., & Eidels, A. (2015). The Oxford handbook of computational and mathematical psychology. Oxford University Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders bir seminer olarak planlanmıştır. Öğrencilerin deneysel/bilişsel psikolojide seçilmiş bir konu hakkındaki literatürü inceleyip sunacakları, seminerler halinde düzenlenen araştırma odaklı bir derstir. Her sunumun ardından sınıf tartışmaları yapılacaktır. Derslere katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 2 | %40 |
Aktiviteler | 14 | %24 |
Aktiviteler | 1 | %36 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |