PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İngilizce Yazın SeçkisiTINS 3833 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Eleştirel düşür, okur ve yazar.
2. Etkili dinler ve konuşur.
3. Çok kültürlü literatürü anlar.
4. Kültürel Farkındalık Geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, İngiliz edebiyatının geleneksel eserlerine ait metinlerin yanı sıra, çeviri yoluyla aktarılan ve merkezin dışından seslenen edebiyatları da kapsayan geniş kapsamlı bir kronolojik inceleme ile İngilizce yazılmış dünya edebiyatlarını anlamayı amaçlamaktadır. Edebiyatın kültürü nasıl şekillendirdiğini ve kültür tarafından nasıl biçimlendirildiğini kavrayabilmek için sömürgecilik sonrası kuramın ve sömürgecilik sonrası dünya edebiyatlarının temel kavramları ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, geleneksel edebiyat dışında kalan dünya edebiyatlarına ait eserler hem kendi yerel bağlamlarında hem de küresel dönüşümleri içinde eleştirel bir analiz sürecinden geçirilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yapay zeka, çeviri karşılaştırmalarında yardımcı olabilir, böylece öğrenciler anlamın diller ve kültürel bağlamlar arasında nasıl değiştiğini keşfedebilirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Edebi Türler: Miguel de Cervantes (Don Kişot)
3Felsefe: Platon (Mağara Alegorisi)
4Mitoloji: Racine (Phaedra)
5Şiir: John Keats ve Emily Dickinson
6Korku ve Gizem: Edgar Allan Poe
7Ara Sınav
8Kısa Hikâye: Mark Twain, Kate Chopin
9Bölgeselcilik: Richard Wright, Alice Walker, William Faulkner
10Köle Anlatısı: Frederick Douglass
11Ara Sınav
12Günümüzde Kısa Hikâye: Joyce Carol Oates
13Büyülü Gerçekçilik: Jorge Luis Borges
14Postkolonyalizm: Aimé Césaire
 
Kaynaklar:
Cuddon, J. A. (2002). The Penguin dictionary of literary terms and literary theory. Penguin.
 
Diğer Kaynaklar:
.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler sınıf ortamında gerçekleştirilecek olup anlatım yöntemiyle işlenecektir. Öğrencilerin, kendilerine önceden verilen ödevleri tamamlamış olarak derse gelmeleri gerekmektedir. Ders kapsamında iki ara sınav ve çeşitli quizler yapılacaktır. Aktif katılım ve derse devam, final notunun hesaplanmasında olumlu bir etken olarak değerlendirilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav2%10
Ara Sınav1%30
Proje1%10
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler, kaynak ve erek dilde yetkinlik kazanır, yazılı ve sözlü çeviride gelişmiş beceriler edinir.2
2Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirir, farklı kültürler arasında etkili iletişim sağlar. 3
3Edebiyat, dilbilim, uluslararası ilişkiler, siyaset, tıp ve teknoloji gibi alanlarda kuramsal ve terimsel bilgi edinir. 3
4Çeviri kuramlarında uzmanlaşır, çeviriyi şekillendiren etmenleri anlar ve bilimsel bir bakış açısı benimser. 3
5Bilgisayar destekli çeviri araçları, çevrimiçi terminoloji bankaları ve çeviri yazılımlarını kullanma becerileri kazanır, piyasa ile akademi arasında köprü kurar. 1
6Çeşitli mesleki staj faaliyetlerinde bulunur, araştırma yapar, bilimsel literatürü takip eder ve gizlilik, sadakat gibi etik ilkelere bağlı kalır. 2
7Çevirinin bireysel, toplumsal, ulusal ve küresel düzeydeki rolünü öğrenir, hayat boyu öğrenmeyi ve bilgi toplumunun değerini benimser.4