Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Popüler Kültür ve Edebiyat | TINS 382 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Metinde kullanılan mecazlı dili ve ilgili dil sanatlarını tanır. |
2. Yazı türünü ayırt eder. |
3. Edebi metni, ait olduğu tarihsel dönem ve ilgili edebi akım çerçevesinde anlayıp değerlendirir. |
4. Metni düşünsel açıdan değerlendirir. |
5. Metni, tarihsel, toplumsal ve sanatsal atmosferini kaybetmeden çevirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri popüler kültür ve popüler edebiyat ile ilgili kavramlarla tanıştırmaktadır. “Popüler,” “kültür” ve “edebiyat” kavramlarına dair kuramsal yaklaşımlar ele alınarak edebiyat, gazete köşe yazıları, başyazılar, grafik romanlar, sinema, müzik ve gece geç saatlerde yayımlanan televizyon programları gibi çeşitli medya türlerine uygulanmaktadır. Ders, popüler kültürün büyüleyici dünyasını derinlemesine incelerken, Marksizm, psikanaliz, ırkçılık, feminizm ve postmodernizm gibi eleştirel yaklaşımlar ile olan bağlantılarını da keşfetmektedir. Yalnızca popüler kültürü tüketmenin ötesine geçerek, öğrencilere onu eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Popüler" nedir? "Kültür" nedir? "Popüler kültür/edebiyat" nedir? |
3 | İdeolojinin” Uygulanması: Okumalar ve Tartışma |
4 | Kültür" ve "Medeniyet" Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
5 | Birinci Ara Sınav – Yüksek ve popüler(alçak) kültür arasındaki çatışmanın tarihi |
6 | "Kültürcülük" Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
7 | Popüler Kültür ve Psikanaliz Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
8 | Popüler Kültür ve Marksizm Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
9 | Popüler Kültür ve Feminizm Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
10 | İkinci Ara Sınav – Yüksek ve popüler kültür arasındaki çatışmanın kuramsal temelleri |
11 | Popüler Kültür ve Irkçılık Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
12 | Popüler Kültür ve Postmodernizm Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
13 | Kültürel Çalışmalar: Günümüzdeki Durumu Uygulaması: Okuma ve Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Maynard Mack, (General Editor), The Norton Anthology of World Masterpieces , Norton, 1995, 0-393-96348-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
J.A. Cuddon, A Dictionary of Literary Terms, Penguin, 1985, 0140511121
C. Hugh Holman, William Harmon,A Handbook to Literature, Oxford U.P, 1992, 978-0025534407
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, anlatım ve tartışma temelli olarak tasarlanmıştır. Devam zorunludur. Öğrencilerin, her derse kendilerine verilen metinleri okuyarak hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. Aktif katılım ve tam devamsızlık, final notunun hesaplanmasında olumlu bir etken olarak değerlendirilecektir. Öğrenciler, derste bir konu sunumu yapacaklardır. Ayrıca, iki ara sınav ve bir dönem ödevi olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test | 2 | %10 |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Proje | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |