Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Metin İnceleme | TINS 181 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bağlamsal ipuçlarını kullanarak metinlerin anlamını çözümleyebilir |
2. Etkili şekilde sözlük kullanabilir. |
3. Metinleri anlayabilmek için varolan bilgileri kullanabilir. |
4. Ana fikri ve destekleyici fikirleri tanımlayabilir. |
5. Geçiş kelimelerini ve ifadelerini belirlemek, işlevlerini anlamak ve bunları bağlam içinde kullanabilir. |
6. İngilizce metinleri doğru bir şekilde anlayarak, kaynak metinde ifade edilen orijinal anlamı ve üslubu koruyarak akıcı ve hatasız bir şekilde Türkçeye çevirebilir |
7. Kendi çevirilerini eleştirel olarak değerlendirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, metinsel verilerin sistematik analizi yoluyla öğrencilerin İngilizce okuduğunu anlama becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, farklı türlere ait çeşitli okuma materyallerinde farklı cümle yapılarını ve ifadeleri deneyimleyeceklerdir. Çeşitli metinlerde anlamın söylemsel olarak nasıl oluşturulduğuna dikkat etmeleri beklenmektedir. Ders, öğrencilerin ilgili materyallerle etkili bir şekilde iletişim kurabilmeleri için pratik beceriler geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin geniş bir metin yelpazesine eleştirel ve analitik bir bakış açısıyla yaklaşarak temel çıkarımsal ve mantıksal becerileri edinmeleri ve nitelikli tartışma metinleri üretebilmeleri beklenmektedir. Ayrıca, ürettikleri metinleri sözlü olarak sunmaları gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Temel okuduğunu anlama alıştırmaları: Bütünlük |
3 | Arka plan bilgisini oluşturma ve kullanma alıştırmaları. |
4 | Okuduğunu anlama ve arka plan bilgisi kullanma alıştırmaları. |
5 | Metin analizi: Bağlamsal ipuçları (tanım ipuçları, örnek ipuçları), alıştırmalar (eş anlamlılar). |
6 | Metin analizi: Bağlamsal ipuçları (zıtlık ipuçları, eş anlam ipuçları, çıkarım ipuçları), alıştırmalar. |
7 | Vize 1: Cevaplar |
8 | Metin analizi: Ana fikri, alt fikirleri ve destekleyici detayları belirleme (üst kavramlar ve genel ifadeler). |
9 | Metin analizi: Ana fikri, alt fikirleri ve destekleyici detayları belirleme, alıştırmalar (zıt anlamlılar ve ilişkili kelimeler). |
10 | Metin analizi: Geçiş ifadeleri ve ikame ögeler. |
11 | Çeviri alıştırması |
12 | Vize 2; Cevaplar |
13 | Eksilti (Elipsis), Uygulamalı Çalışma. |
14 | Gönderim Sözcükleri, Bağlaçlar, Daha Geniş Yapılar, Uygulamalı Çalışma. |
|
Kaynaklar: |
Raphael Salkie, Text and Discoıurse Analysis, Routledge, 1995, 0415092787 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Kathleen T. McWhorter, Guide to College Reading, Longman, New York, 9780205823246 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin derse, dağıtılan materyalleri okuyup verilen alıştırmaları tamamlamış olarak gelmeleri gerekmektedir. Dersin dili İngilizcedir. Devam zorunludur ve öğrencilerin tüm derslere düzenli olarak katılım sağlamaları beklenmektedir. Mazeretsiz olarak sekiz saat devamsızlık yapan öğrenciler dersten çıkarılabilir. Dersten resmi olarak çekilmemeleri durumunda öğrenciler “FF” notu alırken, derse hiç katılmamaları halinde notları “NA” olarak değerlendirilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test | 2 | %10 |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Proje | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |