Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sayısal Akışkanlar Dinamiği | ME 463 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. CFD tekniği kullanılarak çözülebilecek ısıl-akışkan problemlerini matematiksel olarak modelleme becerisi kazanmak. |
2. Uygun modelleri ve sayısal yöntemleri seçerek ısıl-akışkan problemlerini çözme yetkinliği kazanmak. |
3. CFD yöntemleri ve CFD yazılımlarının temel prensipleri ve sınırlamaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
4. CFD simülasyonlarının sonuçlarını analiz etme ve bu sonuçları sözlü ve yazılı olarak ifade etme becerisi kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Navier Stokes denklemleri, sınır koşulları, ağ yapısı oluşturma, sonlu hacimler yöntemi, Euler yötemi, Türbülans ve modellenmesi, 0-1-2 denklemli türbülans modelleri, zamana bağlı & zamana bağlı olmayan akış ve ısı problemlerinin çözümü |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş |
2 | Navier-Stokes Denklemleri |
3 | Sonlu Hacim Yöntemi – I |
4 | Sonlu Hacim Yöntemi – II |
5 | Hatalar ve Sınır Şartları |
6 | Ağ (Grid) Oluşturma |
7 | Karmaşık Geometrilerle Başa Çıkma Yöntemleri |
8 | Türbülans Modelleri |
9 | Uygulama 1 – Elektronik Bileşen Soğutma |
10 | Uygulama 2 – Silindir Üzerinden Akış |
11 | Uygulama 3 – NACA Profili Üzerinden Akış |
12 | Uygulama 4 – Ahmet Cismi Akışı |
13 | Uygulama 5 – Süpersonik ve Sıkıştırılabilir Akış Modellenmesi |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
An Introduction to Computational Fluid Dynamics by H.K. Versteeg and W.
Malalasekera
Computational Fluid Dynamics by John D. Anderson |
|
Diğer Kaynaklar: |
Computational Fluid Dynamics by Klaus A. Hoffmann, Steve T. Chiang |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılmakta ve iki saati bilgisayar destekli ders yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %20 |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Haftalık Çalışmalar | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |