PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon Dersi)CEC 109492 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir.
2. Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
3. Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
4. Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

-Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
2Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
3Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci
7Motivasyon
8Motivasyon Kuramları Sınıfta Grup Etkileşimi Sınıfın Fiziksel Düzeni
9Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
10Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
11Sınıfta zaman kullanım
12Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
13Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
-Kıran H. & Çelik, K. Etkili Sınıf Yönetimi Anı 2020 9786051703404 Köksal, H. Eğlenceli Sınıf Yönetimi. Nobel 2022 9786254177880
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Yüzyüze
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
 
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor