Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Düzey Fotoğrafçılığa Giriş | HİR 408 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Fotoğrafın temel kuralları ve ilkeleri pekiştirilir. |
2. Fotoğraf türleri ve her türün dinamikleri hakkında bilgi sahibi olunur |
3. Görme biçimi geliştirilir. |
4. Fotoğraf okuma ve anlama yetisi kazandırılır. |
5. Uygulama dersleri ile edinilmiş bilgiler pekiştirilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | HİR 414 Temel Fotoğrafçılık |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İleri Düzey Fotoğrafçılığa Giriş dersi fotoğrafçılık konusunda giriş ve teknik eğitimlerini almış kişilere; portre, stüdyo, sokak, belgesel gibi özel çekim alanlarında çalışma yapmalarını, söz konusu alanlarda proje üretmelerini ve fotoğrafın gücünü iş alanlarında kullanmayı öğretmeyi hedefleyen, fotoğrafın diğer sanat dallarıyla ilişkisini gösteren ve fotoğraf konusunda kişilerin ilgi alanları doğrultusunda kendi dillerinin oluşturulmasını sağlayan bir derstir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Fotoğrafın temel kurallarının hatırlanması (diyafram, iso, enstantane, kadraj kuralları). |
2 | Fotoğrafın temel ilkeleri: Kritik an, Kompozisyon, çekim güçlüğü, kompozisyon ve biriciklik. |
3 | Fotoğrafın alt ana alanlarına giriş ve türler hakkında genel bilgi. |
4 | Portre Fotoğrafçılığı: Temel prensipleri, dinamikleri, öncüleri. |
5 | Stüdyo çalışması |
6 | Fotoğrafta hikaye anlatımı ve kurulumu. Enstantane Diyafram ve İso’nun fotoğrafta hikaye anlatımına etkisi. |
7 | Ara sınav |
8 | Belgesel fotoğrafçılık. Temel prensipleri, dinamikleri, öncüleri |
9 | Belgesel fotoğrafçılıkta estetik ve etik tartışmaları |
10 | Stüdyo çalışması |
11 | Bir fotoğraf projesi oluşturmak |
12 | Bir fotoğrafı okumak, anlamak ve görme biçimleri |
13 | Fotoğrafın diğer sanat dalları ile ilişkisi |
14 | Genel bir dönem değerlendirmesi ve final |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
John Berger, Görme Biçimleri.
John Berger, Bir Fotoğrafı Anlamak. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, atölye çalışması, stüdyo |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Haftalık çalışmalar | 2 | %25 |
Final | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |