Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Yapısal Analiz | CE 483 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Doğrudan rijitlik yöntemini kavrama ve yapıların analizinde uygulama |
2. Yapıların davranışını belirlemek için basitleştirilmiş yaklaşımlardan yararlanma |
3. Yapısal analiz programı kullanma |
4. Yapıların gerçek davranışını belirleme ve uygun yapısal modeller oluşturma |
5. Yapısal modellerin sonuçlarını yorumlama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE381 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders 2B ve 3B yapısal analizde ileri yöntemleri kapsar. Bu derste Guyan statik yoğunlaşma, rijit uç bölgeler, eleman uç serbest bırakmaları gibi özel yapısal analiz teknikleri tartışılmaktadır. Öğrencilere ticari yapısal analiz programının kullanımı ve teorik arka planı tanıtılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Genel Rijitlik Yönteminin Tekrarı |
3 | Doğrudan Rijitlik Yönteminin Tekrarı |
4 | 2B'de Eksenel, Eğilme ve Kayma Deformasyonları |
5 | Doğrudan Rijitlik Yönteminde İleri Konular: Başlangıç ??ve Termal Gerinim Koşulları |
6 | Doğrudan Rijitlik Yönteminde İleri Konular: 3 Boyutlu Çerçeve Elemanlarının Burulma Deformasyonu |
7 | Doğrudan Rijitlik Yönteminde İleri Konular: Guyan Statik Yoğunlaşma, Rijit Uç Bölgeleri |
8 | Direkt Rijitlik Yönteminde İleri Konular: Kısıt Denklemleri, Altsistem |
9 | Modelleme Teknikleri: Eksen Dönüşümü, Eleman Uç Serbest Bırakmaları |
10 | Modelleme Teknikleri: İkinci Dereceden Etkiler |
11 | Bilgisayar Uygulaması: Kiriş-Kolon Bağlantılarının ve Yapısal Duvarların Modellenmesi |
12 | Bilgisayar Uygulaması: 3 Boyutlu Yapıların Modellenmesi |
13 | Bilgisayar Uygulaması: P-Delta Analizi |
14 | Statik Olarak Belirsiz Yapıların Yaklaşık Analizi |
|
Kaynaklar: |
W. McGuire, R.H. Gallagher and R.D. Ziemian Matrix Structural Analysis Wiley 2000
J.C. McCormac Structural Analysis Wiley 2007
A. Kassimali Matrix Analysis of Structures Cengage 2012
|
|
Diğer Kaynaklar: |
SAP2000 Structural Analysis Program Manual Computers & Structures Inc. 2019
C.M. Uang and K.M. Leet Fundamental Structural Analysis McGraw-Hill 2001
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta iki saat ders ve iki saat laboratuvar/soru çözme yapılacaktır. Öğrencilerin mühendislik yeteneklerini ve bilgilerini ölçmek için ödevler, bir ara sınav ve kapsamlı bir final sınavı verilecektir. Katılımın ağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınavın ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |