PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama ve E-Ticaret TemelleriMIS 309313 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çevresel paydaşlar gibi pazarlama kavramları, müşteri kazanımı ilgili kavramlarla süreçler
2. Pazarlama ile ilgili temel stratejik yaklaşımlar
3. Müşteri kavramı ve tüketici davranışının anlaşılması ile ilgili temel süreçler
4. Pazarlama kanallarının fonksiyonları ve ilgili pazarlama stratejilerinin tasarımı ile ilgili süreçler
5. E-ticaretin temelleri
6. E-ticaret mevcudiyetinin önemi ve rolü ve ilgili hizmetlerin yönetimi ile ilgili süreçler
7. Sosyal, yerel ve mobil pazarlama fonksiyonunun rolü ve B2B kavramı
8. Küresel e-ticaret
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders temel olarak; tüketici ve işletme açısından, küresel piyasalar ve mobil çevre de dahil olmak üzere pazarlamanın ve e-ticaretin farklı yönleri ile ilgilidir. Bunun yanında derste şirket, pazarlama stratejisi, pazarlama karması ve tüketici davranışları da dahil olmak üzere pazarlamanın farklı boyutları da işlenmektedir. Ayrıca, pazarlama yönetiminin temelleri ve ek e-ticaret yaklaşımlarının farklı tarafları da derste altı çizilen konular arasındadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama:Temel kavramlar
2Şirket ve pazarlama stratejisi
3Pazarlama kavramın yaratılması ve pazarlama çevresinin analizi
4Tüketici davranışının anlaşılması
5Pazarlama ve halkla ilişkiler
6Kişisel satış ve promosyon
7Pazarlama kanalları
8E-ticaretin tanımı
9E-ticaret mevcudiyetinin sağlanması
10E-ticaret pazarlaması ve reklamcılık
11Sosyal, yerel ve mobil pazarlama
12E-ticaret perakendeciliği ve hizmetler
13B2B E-ticaret
14Küresel e-ticaret
 
Kaynaklar:
P. Kotler, K.Keller, 2014 ,Marketing Management 15th Edition, Pearson K.C. Laudon, G.C. Traver. E-Commerce 2019: Business, Technology and Society, 15 ed. Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
S. Kingsnorth. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing 2nd Edition, Kogan Page, 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders resmi eğitim şeklinde işlenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Midterm Exam1%30
Homework5%10
Term Project1%10
Final Exam1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor