PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilimsel HesaplamaMATH 3813 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gerçek dünya problemlerini modellerken ortaya çıkan sayısal olarak sıradan diferansiyel denklemlerin nasıl çözüleceğini öğrenirler. Ayrıca öğrenciler elde edilen sayısal sonuçları analiz edebileceklerdir.
2. Doğrudan yöntemleri ve yinelemeli yöntemleri kullanarak doğrusal sistemi nasıl çözeceğinizi öğrenir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Adi diferansiyel denklemler ve başlangıç değer problemleri. Euler'in yöntemi. Yüksek mertebeden Taylor yöntemleri. Runge-Kutta yöntemleri. Hata kontrolü, adi diferansiyel denklem sistemleri ve yüksek mertebeden denklemler. Doğrusal denklem sistemleri. Doğrusal cebir işlemleri. Gauss elimine etme. Döndürme stratejileri, LU çarpanlarına ayırma. Özdeğerler. Gauss-Seidel ve Jacobi'nin yinelemeli yöntemleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Başlangıç değer problemleri teorisi
2Euler Yöntemi
3Taylor Serileri Yöntemi
4Runge-Kutta Yöntemi
5Çok adımlı yöntemler
6Çok adımlı yöntemler
7Yakınsama ve hata analizi, kararlılık
8Yüksek mertebeden denklemler ve diferansiyel denklem sistemleri
9Doğrusal denklem sistemleri: Dönen ve matris cebiri
10Gauss Eliminasyonu
11Matris Faktorizasyonu
12Vektörlerin ve matrislerin normları
13Yinelemeli teknikler
14Özdeğerler ve özvektörler
 
Kaynaklar:
Numerical Analysis: Mathematics of Scientific Computing, 3rd Edition; D. Kincaid, W. Cheney; Brooks/Cole-Thomson Learning; 2002; 0-534-38905-8
 
Diğer Kaynaklar:
Numerical Analysis; R. L. Burden, J. D. Faires, A. M. Burden; Cengage Learning; 2015; 978-1305253667
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az 50% sine devam etmeleri beklenir. Aksi halde, öğrenciler NA notu ile kalacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler3%15
Aktiviteler1%35
Aktiviteler1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,5021,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri33,009,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)114,0014,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4