PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarım Stüdyosu IVARCH 302324 + 4612,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teorik/Kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
2. Bilimsel/Teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
3. Bilişsel/Pratik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
4. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisini elde etmek
5. Sürdürülebilirlik ve gelişim arasındaki dengeyi anlama becerisini elde etmek
6. Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş/iletişim becerilerini kazanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerARCH301
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Toplamda 6 stüdyodan oluşan Mimari tasarım stüdyo derslerinin 4.südür. Mimari tasarım stüdyo dersleri mimarlık müfredatının çekirdeğini oluşturur. Öğrencilere kuramsal ve teknik becerilerini özelleşmiş tasarım problemleri üzerine uygulama olanağı verir. Bu stüdyonun ana odağı orta-büyük ölçekli, orta-çok yoğunluklu, özel, yarı özel ve kamusal mekanların tasarımını fiziksel ve sosyo kültürel bağlamla gerçekleştirmektir. Bu ders tasarım probleminin bağlamsal yorumlamasını sürdürülebilirlik temelinde ele almaktır. Konu ve ölçek tasarım problemine göre değişmektedir. Önceki yarıyıllardan gelen tasarım bilgisinin üzerine eleştirel düşünme, alternatif tasarım kurguları geliştirme ile farklı işlevleri bütünleştirme yetisi kazandırılmaya çalışılır. Panel kritiklerle yürütülen stüdyo dersi kapsamında sürdürülebilirlik kavramı en geniş anlamıyla ele alınırken, tasarımın yakın çevresi ile değerlendirilmesine önem verilir. Bütüncül bir bakış açısıyla barınma, eğitim ve araştırma, kütüphane, ofis yapıları gibi konular özelinde teknoloji, malzeme ve sistem kurgusu konuları incelenir. Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin tasarım üzerindeki etkileri de ayrıca tartışılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin genel sürecini, ders işleme yöntemlerini, amaçlarını ve gerekliliklerini tanıtmak ve tartışmak
2Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
3Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
4Ön aşama-(Zorunlu) Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
5Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
6Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
7Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
8Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
9Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
10Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
11Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
12Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
13Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
14Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
 
Kaynaklar:
-
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders hafta 8 saat olmak üzere bir akademik dönemin 14 haftası süresince verilir. Dersin her haftalık 4 saati teorik ders veya öğrencilerin çalışmaları üzerinden kurgulanan teorik tartışmaları içerir. Kalan 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmaları üzerinden kurgulanır. Her Dönem Projesi iki aşamadan oluşur: zorunlu bir Vaka Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Program Tanıtımı işlerini içeren Ön Aşama ve öğretim elemanı tarafından tanımlanan ve belirlenen bir projeye dair Tasarım Aşamasını içeren Tasarım Aşaması. Dönem projesi konuları ve ders izlencesi dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her dönemin başında bu dönemlik kurgu Bölüm Başkanlığı tarafından onaylanır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor