PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarimi Yonlendiren EtmenlerARCH 207213 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimari tasarıma yön veren faktörleri anlama becerisi
2. Mimari/mekansal çözümleri geliştirmeye yönelik metinleri/projeleri analiz edebilme
3. Mimarlık hakkında eleştirel düşünme geliştirme becerisi
4. Felsefi ve sanatsal metinleri/görsel belgeleri okuma ve yorumlama becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimari tasarımı şekillendiren/yönlendiren faktörleri araştırır. Mekânsal-zamansal koşullar altında nihai ürünler üzerinde ne tür faktörlerin etkili olduğunu anlamak amacıyla seçilen mimari projeler alt sistemlere ayrıştırılarak incelenmektedir. Öğrencilerin vaka çalışmaları üzerinden hem mimari program verilerini hem de bağlamsal yaklaşımları yorumlamaları beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Ders izlencesi/yöntemler ve amaçlar/gereklilikler
2Giriş Dersi: Genişletme Süreci: Sistemden Alt sistemlere
3Ders: Bağlamsal Faktörler
4Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları)
5Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları)
6Bağlamsal Faktörler (Vaka çalışmaları)
7Ders: Teknolojik Faktörler
8Teknolojik Faktörler (Vaka çalışmaları)
9Teknolojik Faktörler (Vaka çalışmaları)
10Ders: Kültürel ve Teorik Faktörler
11Kültürel ve Teorik Faktörler (Vaka çalışmaları)
12Kültürel ve Teorik Faktörler (Vaka çalışmaları)
13Uygulama: Verilen faktörlerle bir sonuç ürün tasarlamak
14Uygulama
15Uygulama
 
Kaynaklar:
Bir ders kitabı yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
Bielefeld, B. (ed.). Planning Architecture: Dimensions and Typologies, Brickhaueser, 2016. Frampton, K. A Genealogy of Architecture: Comparative Critical Analysis of Built Form, Lars Mueller, 2016. Radford, A., Morkoc, S. and A. Srivastava. The Element of Modern Architecture: Understanding Contemporary Buildings, Thames & Hudson, 2015.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları üzerinden organize edilir. Buna paralel olarak, haftalık ders tartışmalarını şekillendirecek okumalar ve vaka çalışmaları verilir. Görsel, yazınsal ve işitsel malzemeler (belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derse/tartışmalara eşlik eder. Öğrencilerden sadece vaka çalışmalarını analiz etmekle kalmayıp kendi çalışmalarını mimari projeyi etkileyecek faktörleri düşünerek geliştirmeleri beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Durum Analizi3%60
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor