PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Fizikte Matematiksel YöntemlerMATH 4873 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir parçacığın hareketini ifade etmek için vektörleri kullanır
2. Hareket denklemlerini yazar ve çözer
3. Sıradan diferansiyel denklemleri kullanarak harmonik hareket ve titreşimleri analiz eder
4. Mekanik problemleri ifade etmek için Lagrangian ve Hamilton formalizmlerini kullanır
5. Solve partial differential equations for basic electromagnetic problems
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Newton'un Hareket Kanunları. İş, enerji ve momentum. Düşen cisimler ve mermiler. Harmonik osilatörler, basit bir sarkacın hareketi, merkezi kuvvetlerin etkisi altındaki hareket. Değişken kütleli sistemler, roket hareketi. Katı cisimlerin dinamiği. Lagrange Denklemleri, Hamilton Teorisi. Coulomb yasası Elektrik alanının diverjansı Gauss yasası. Elektrostatik potansiyel için Laplace denklemi, Dalga denklemi Düzlem elektromanyetik dalgalar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kuvvet, Kütle, İvme, Newton Kanunları
2Referans çerçeveleri. Momentum, Kinetik Enerji, İş
3Mermi Hareketi
4Açısal momentum ve tork
5Basit Harmonik Osilatör
6Titreşimli Sistemler
7Sürekli parçacık sistemleri
8Lagrange Denklemleri
9Lagrange Denklemleri
10Hamilton Teorisi
11Hamilton Teorisi
12Coulomb yasası, Akı, Gauss Yasası
13Elektrik Potansiyeli, Laplace Denklemi
14Vakumda Elektromanyetik Dalgalar
 
Kaynaklar:
The Elements of Mechanics; Giovanni Gallavotti; Springer; 1983; 978-3540117537 Introduction to Electrodynamics; David J. Griffiths; Cambridge University Press; 2017; 978-1108420419
 
Diğer Kaynaklar:
Physics for Mathematicians, Mechanics I ; Michael Spivak ; Publish or Perish; 2010; 978-0914098324 Theory and Problems of Theoretical Mechanics; Murray R. Spiegel; Mc Graw Hill; 1967;
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada problem çözme ve uygulamaları içeren 3 saat ders anlatımı. Derslere katılım %60 oranında zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%20
Ara Sınav2%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri23,006,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)26,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)19,009,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4