| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Fizikte Matematiksel Yöntemler | MATH 487 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bir parçacığın hareketini ifade etmek için vektörleri kullanır |
| 2. Hareket denklemlerini yazar ve çözer |
| 3. Sıradan diferansiyel denklemleri kullanarak harmonik hareket ve titreşimleri analiz eder |
| 4. Mekanik problemleri ifade etmek için Lagrangian ve Hamilton formalizmlerini kullanır |
| 5. Solve partial differential equations for basic electromagnetic problems |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Newton'un Hareket Kanunları. İş, enerji ve momentum. Düşen cisimler ve mermiler. Harmonik osilatörler, basit bir sarkacın hareketi, merkezi kuvvetlerin etkisi altındaki hareket. Değişken kütleli sistemler, roket hareketi. Katı cisimlerin dinamiği. Lagrange Denklemleri, Hamilton Teorisi. Coulomb yasası Elektrik alanının diverjansı Gauss yasası. Elektrostatik potansiyel için Laplace denklemi, Dalga denklemi Düzlem elektromanyetik dalgalar.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Kuvvet, Kütle, İvme, Newton Kanunları |
| 2 | Referans çerçeveleri. Momentum, Kinetik Enerji, İş |
| 3 | Mermi Hareketi |
| 4 | Açısal momentum ve tork |
| 5 | Basit Harmonik Osilatör |
| 6 | Titreşimli Sistemler |
| 7 | Sürekli parçacık sistemleri |
| 8 | Lagrange Denklemleri |
| 9 | Lagrange Denklemleri |
| 10 | Hamilton Teorisi |
| 11 | Hamilton Teorisi |
| 12 | Coulomb yasası, Akı, Gauss Yasası |
| 13 | Elektrik Potansiyeli, Laplace Denklemi |
| 14 | Vakumda Elektromanyetik Dalgalar |
| |
| Kaynaklar: |
| The Elements of Mechanics; Giovanni Gallavotti; Springer; 1983; 978-3540117537 Introduction to Electrodynamics; David J. Griffiths; Cambridge University Press; 2017; 978-1108420419 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Physics for Mathematicians, Mechanics I ; Michael Spivak ; Publish or Perish; 2010; 978-0914098324 Theory and Problems of Theoretical Mechanics; Murray R. Spiegel; Mc Graw Hill; 1967; |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada problem çözme ve uygulamaları içeren 3 saat ders anlatımı. Derslere katılım %60 oranında zorunludur.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 2 | %20 |
| Ara Sınav | 2 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 3,00 | 6,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
| 2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
| 4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 3 |
| 5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
| 6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
| 7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 3 |
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |