PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İş AnaliziPSY 525593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. iş analizi süreciyle ilgili temel teorileri, konuları ve kavramları bilir
2. temel iş analizi teknikleri ve ilgili önemli tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur
3. iş gereksinimlerini belirlemenin ve iş meslekler için iş tanımları / şartnamelerini geliştirmenin altında yatan ilkeleri anlar
4. akademik iletişim, tartışma, sunum ve yazma becerilerini geliştirirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, iş analizindeki temel konuları, ilerlemeleri ve uygulamaları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Ders, sadece endüstri ve örgüt psikolojisi literatüründeki teorik konuları ve gelişmeleri değil, aynı zamanda alanda en yaygın kullanılan iş analizi yöntemlerini de tanıtacaktır. Bu derste, iş analizi sürecinin tüm adımları (belirli bir iş için en uygun iş analizi yönteminin seçilmesi, gözlem yoluyla çalışanlardan işle ilgili verilerin alınması, görüşme ve anket uygulama, ilgili verilerin analizi, ve iş tanımı ve işin sorumluluklarının belirlenmesi vb.) açıklanacak ve öğrencilerle tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2İş analizinin tarihi
3Meslek odaklı iş analizi yöntemleri
4Meslek odaklı iş analizi yöntemleri
5İş analizinde karma yöntemler
6Veri toplama - Gözlem
7Veri toplama - Mülakat
8Veri toplama - Anket
9Veri analizi ve iş analizi psikometrisi
10İş tanımları
11Takımlar İçin İş Analizi
12İş Tasarımı ve Yeniden Tasarım
13İş Analizi ve Hukuk
14Çeşitli Konular (O * net, iş analizinin istikrarı, değişen iş ortamlarında iş analizi, iş analizinin geleceği)
 
Kaynaklar:
Brannick, M.T. & Levine, E.L. Job analysis: Methods, research, and applications for human resource management in the new millennium, SAGE Publications, 2002 Brannick, M.T., Levine, E.L. & Morgeson, F. P., Job and Work Analysis: Methods, Research, and Applications for Human Resource Management, SAGE Publications, 2007 Hartley, D.E., Job Analysis at the Speed of Reality, HRD Press, Inc., 1999
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmasını gerektiren etkileşimli bir ders olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, kitap bölümleri ve kendilerine verilen araştırma makalelerinin bir kombinasyonunu okuyarak sınıfa gelecekler ve bunları sınıfta tartışmaları beklenecektir. Öğrenciler her hafta, verilen okumalara tepkilerini / düşüncelerini / değerlendirmelerini açıklayan bir tepki yazısı sunacaklardır. Dönem boyunca öğrenciler, verilen okumalarda önemli temaları vurgulamayı amaçlayan bir sunum yapacaklardır. Dersin bir gereği olarak, öğrenciler ayrıca iş analizi yapacak ve belirli bir meslek için iş tanımları geliştireceklerdir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Sınıf Katılımı1%10
Sözlü Sunum1%20
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor