Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilebilir Enerji Perspektifinde İklim Duyarlı Kent Planlaması | CRP 388 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yenilenebilir enerji ile ilgili temel konularda teorik bilgi edinme |
2. Yenilenebilir enerjinin kritik boyutları hakkında teorik/pratik bilgi edinme şehirlere entegrasyon |
3. Ulusal ve uluslararası yenilenebilir enerji entegrasyon deneyimlerinin seçilmiş vakalar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İklim değişikliği ve küresel ısınma gerçeğiyle ciddi şekilde yüzleşildiğimiz son on yılda, kentsel planlama bu sorunlarla mücadelede temel bir araç haline gelmektedir. Bu çerçevede iklim değişikliği karşısında yenilenebilir enerjinin planlama sürecine entegrasyonu son zamanların ilgi alanlarından biri ve bu dersin ana konusu olmuştur. Bu ders, yenilenebilir enerji kaynaklarının farklı türleri ile ilgili olarak, planlama politikaları ve uygulamaları yoluyla yenilenebilir enerjinin şehirlere nasıl başarılı bir şekilde entegre edebileceği konusuna odaklanmaktadır. Ayrıca ders, teorik ve pratik olarak yenilenebilir enerjinin yaygınlaşması hakkında bilgiler sağlayacaktır. Ders genel olarak, yenilenebilir enerji entegrasyonunun kritik boyutlarına odaklanarak öğrencileri uluslararası ve ulusal çalışmalar konusunda bilgilendirmeyi ve yeni bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır.
-Since the reality of climate change and global warming is severely faced, urban planning becomes a fundamental medium to combat with these problems. Within this framework renewable energy integration into the planning process is one of the recent concerns and the main subject of this course. Regarding the different kinds of renewable energy sources, this course will provide theoretical and practical information about how planning can successfully integrate renewable energy technologies into cities through planning policies and practices, and enable the widespread use of renewable energy. The course aims to inform students with the international and national efforts and develop a new understanding by focusing on the critical dimensions of the renewable energy integration. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ders içeriği |
2 | Enerji konusunun Bağlamsal ve Kavramsal Arka Planı Sanayi Devrimi'nden 1980'lere |
3 | Enerji konusunun Bağlamsal ve Kavramsal Arka Planı 1980'lerin ortalarından sonra Kentsel iklim bilimi – temel sorunlar |
4 | Şehirler ve iklim değişikliği Enerji geçişinde değişimin yeri olarak şehirler: Kentsel kentsel dönüşüme giden yollar |
5 | İklim değişikliği ve şehir planlaması? - 1 Yapılı çevre: Mekansal yapıların, kentsel formların ve planlama ve tasarımın tanıtımı iklim değişikliğinin olası etkilerini kontrol etmek için enerjinin rasyonel kullanımını sağlayan yaklaşımlar (kentsel biçim – arazi yönetimi – bina) |
6 | İklim değişikliği ve şehir planlaması? -II Yapılı çevre: Uyum sağlamak ve hafifletmek için planlama ve tasarım yaklaşımlarının tanıtılması iklim değişikliğinin olası etkisi (ulaşım – altyapı) |
7 | İklim değişikliği ve şehir planlaması? - ııı Doğal çevre ve tarım: İklim değişikliğinin olası etkilerini uyarlamak ve azaltmak için planlama ve tasarım yaklaşımlarının tanıtılması |
8 | İklim değişikliği ve şehir planlaması? -IV Enerji: Sürdürülebilir kentsel gelişime yanıt olarak yenilenebilir enerji kaynakları ve teknolojileri açısından iklim değişikliğinin olası etkisini uyarlamak ve azaltmak için planlama ve tasarım yaklaşımlarının tanıtılması Yenilenebilir enerji kaynaklarına aşinalık (güneş, rüzgar, biyokütle, jeotermal enerji) |
9 | Politika ve Uygulama Dinamikleri Politika oluşturma süreci ve planlamanın rolü Yönetişim ve politika |
10 | Öğrenci Sunumları - I Seçilmiş vaka çalışması incelemeleri |
11 | Öğrenci Sunumları - II Seçilmiş vaka çalışması incelemeleri |
12 | Ulusal ve Uluslararası Bağlam: İklim Eylem Planları |
13 | Ulusal ve Uluslararası Vakalar Uluslararası/ulusal vakaların bağlama dayalı süreç odaklı açıklaması ve açıklaması |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Stephen M. Wheeler and Timothy Beatley (editors), 2014. The Sustainable Urban Development
Reader (Third Edition), Routledge, London and New York.
Droege, P., 2008. Urban Energy Transition: from Fossil Fuels to Renewable Power, Elsevier.
Droege, P., 2018. Urban Energy Transition: Renewable Strategies for Cities and Regions, Elsevier Science
Droege, P., 2006. The renewable city: a comprehensive guide to an urban revolution, Wiley-Academy.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Pinderhughes, R., 2004. Alternative Urban Futures: Planning for Sustainable Development in Cities throughout the World. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer dersleri, görsel ve yazılı materyaller
seminar lectures, visual and written materials |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %35 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |