Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Müzik | ELL 436 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Edebiyat ve müzik ilişkisi üzerine ayrıntılı bilgi kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere müzik ve edebiyat arasındaki ilişki hakkında çeşitli bakış açıları kazandırır. Çözümlenen metinlerin şarkı ve enstrümantal müzik, klasik, caz, rap ve popüler müzik veya seslendirme, elektronik müzik ve ses efektleri aracılığıyla nasıl sesli materyale dönüştükleri incelenebilir. Ayrıca, müzikal performansın evrimi (örneğin, şarkı, ortaçağ ve Rönesans kilise ve halk müziği, commedia dell’arte ve Avrupa’da opera, ondokuzuncu yüzyıldaki gelişmeler, modernist müzik ve gürültü, caz ve hiphoptan günümüze elektronik müzik) ele alınabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Müzik ve Müzik Tarihine Giriş |
2 | Metin Analizi |
3 | Müzik Dinleme |
4 | Tartışma |
5 | Metin Analizi |
6 | Müzik Dinleme |
7 | Müzik ve Edebiyat üzerine Makale Tartışma |
8 | Ara Sınav |
9 | Dönem Değerlendirmesi |
10 | Metin Analizi |
11 | Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama |
12 | Metin Analizi |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama |
|
Kaynaklar: |
O’Callaghan, Katherine. Essays on Music and Language in Modernist Literature: Musical Modernism
Scher, Steven. Essays on Literature and Music |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, tartışma ve sunumlar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |