Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çizgi Roman | ELL 366 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Grafik romanın özelliklerini göstermek |
2. Türün sosyal önemini tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, karikatür ve çizgi romanların ne şekilde üretildiğini, hangi konuları ele aldığını ve nasıl okunduklarını inceler. Kişisel ve siyasi çatışmaları nasıl yansıttıklarını görmek için 20. ve 21. yüzyıl karikatür ve çizgi romanları incelenebilir. Ders ayrıca ilgili kuramsal ve eleştirel kaynakları, karikatürler ile çizgi romanların estetik özelliklerini, kültürel bağlamlarını ve okuyucuları nasıl etkilediğini ele alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Tarihsel Bilgi |
3 | Biçem ve Terminoloji |
4 | Kuramsal Çerçeve |
5 | Metin Analizi |
6 | Metin Analizi |
7 | Metin Analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | Tarihsel Bilgi - Grafik roman |
10 | Kuramsal Çerçeve |
11 | Metin Analizi |
12 | Metin Analizi |
13 | Metin Analizi |
14 | Metin Analizi |
|
Kaynaklar: |
Randy Duncan, Matthew J. Smith, Paul Levitz, The Power of Comics: History, Form, and Culture
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Will Eisner, Graphic Storytelling and Visual Narrative |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |