PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mimaride Ses TasarımıDSGN 627693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, bütüncül ve çok duyusal işitsel tasarım fikrini kavrayacaklardır.
2. Öğrenciler algı, duygu, atmosfer ve iç mekan arasındaki bağlantıları anlayabilecektir.
3. Öğrenciler, estetik odaklı tasarım ile bütünsel tasarımı, her birinin güçlü ve zayıf noktaları dahil olmak üzere ayırt edebileceklerdir.
4. Öğrenciler, mevcut çok duyulu tasarım bilgilerini pratik ses tasarımı uygulamalarına aktarabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

'İç Mimaride Ses Tasarımı' dersinin amacı, iç mimaride yer ve atmosfer duygusunu güçlendirmek için bağlamsal ve deneysel bir işitsel ortam yaratma yöntemlerini sunmaktır. İşitsel algının temelleri, temel duyuları, modaliteleri ve bunun bütüncül iç mimari tasarım üzerindeki etkileri sunulacak ve tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ses tasarımı nedir?
2Akustiğin temelleri
3Bütün duyular için tasarım
4Algının temelleri
5Algısal sistem içinde modalitelerin bağlantısı
6Ses tasarımında çapraz modal analojiler
7Ses tasarımında ikonik bağlantılar
8Ses tasarımında semboller ve metaforlar
9Ses tasarımında anlamsal ilişkiler
10Duyusal katkıların toplamı
11Ses ve müziğin görselleştirilmesi
12Algı ve hafıza
13Algı ve duygu
14Ses tasarımının gelecekteki perspektifleri
 
Kaynaklar:
Juhani Pallasmaa. The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses, 2ª ed. London, Academy Press (2005) ISBN: 1854904396 Christian Norberg-Schulz. Genius Loci – Towards a Phenomenology of Architecture. Rizzoli (1979) ISBN 13: 9780847802876 Michael Haverkamp. Synesthetic Design – Handbook for a multisensory approach. Birkhauser (2012) ISBN-13: 978-3034607155 ISBN-10: 9783034607155
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık konu anlatımları ile yürütülecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Sınıf Katılımı1%10
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor