Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca'ya Giriş | TINS 192 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel cümle yapısını öğrenme |
2. Temel cümle yapıları ile kendini ifade etmek |
3. İnsanların kişilik özelliklerini ve fiziksel görünümünü tanımlamak |
4. Kişisel bilgilerle ilgili sorular sorma-cevaplamak |
5. Basit okuma metinlerini okuma,anlama ve analiz etmek |
6. Öğrencileri pratik dil kullanımı ve kariyer beklentilerini genişletmek için çalışma ortamına özgü yapı ile donatmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste temel İspanyolca dil bilgisi konularının yanı sıra öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtma, temel diyaloglar kurma, geniş zamanda fiil çekimleyerek olumlu-olumsuz ve soru cümleleri kurmaları hedeflenmiştir. Bu ders temel gramer, telaffuz, konuşma, dinleme, okuma ve yazmadan oluşur. Öğrenciler, İspanyolca'nın konuşulduğu çeşitli kültürlerle tanışmış olacaklar. Bu ders, önceden İspanyolca bilgisi olmayan öğrenciler içindir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım,İspanyol Alfabesini öğrenmek,harfler (okuma-dinleme) |
2 | İnsanları, arkadaşları selamlamak ve tanışmak |
3 | Basit sorular sorma - cevaplama |
4 | Şahıs zamirleri ve cümle içinde kullanımları |
5 | 'Olmak' fiili, Sayılar, Diyalog kurma - konuşma |
6 | Soru Kelimeleri, olumsuz ve olumlu sorular |
7 | Sıfatların tekil ve çoğul biçimleri |
8 | Estar fiili |
9 | Ser, Estar ve Haber fiilleri arasındaki farklar, kullanım yerleri |
10 | Yer Edatları |
11 | Geniş Zaman Düzenli-Düzensiz fiiller |
12 | Ev ve çevresini tarif etme |
13 | Dinleme, okuma ve konuşma egzersizleri |
14 | Alıştırmalar, tekrar |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın ilk iki ünitesi TINS192 dersi için kullanılmaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste kullanılan ek materyaller. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İspanyolca dilbilgisini anlamak ve temel diyaloglar kurabilmek için öğrenci katılımına dayalı dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteli yapılan bir derstir.
Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, aksan alıştırmaları
Kelime bilgisini geliştirmek için ‘flashcards’ kullanımı,
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler,
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları,
İspanya hakkında genel kültür bilgileri,
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 0 | %5 |
Derse Devamsızlık | 0 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |