PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarımda Çözümleme SüreciARCH 3373 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarımda çözümleme/ kodlama prosedürlerini belirleme becerisi
2. Tasarım fikrini çözümlenen konuya göre kavramsallaştırma becerisi
3. Mimari / mekânsal çözümleri geliştirmek için metinleri / projeleri analiz etme becerisi
4. Mimarlık hakkında eleştirel düşünce / düşünüm geliştirme becerisi
5. Felsefi ve sanatsal metinleri / görsel dokümanları okuma ve yorumlama becerisi
6. Kendi fikirlerini görsel ve sözlü olarak formüle etme becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimariyi şekillendiren fikirleri belirli bir bağlam içerisinde araştırır ve test eder. Bu amaç doğrultusunda, her dönem belirli bir mimari araştırma konusu seçilecektir. Güncel mekânsal/mimari/kentsel problemler ve onlara getirilen çeşitli tasarım yanıtları hakkında kavramsal farkındalık geliştirmek için, "çözümleme" ve "kodlama" metodolojileri / prosedürleri kullanılacaktır. Buna bağlı olarak ders, vaka çalışmalarının çözülmesinin yanı sıra seçilen mimari araştırma konusu üzerine ufuk açıcı edebi / görsel-işitsel kaynakların incelenmesini kapsar. Bu derinlemesine çalışma ve “çözümleme” prosedürüne dayanarak, öğrencilerin konuya özgü “kod”ları yeniden yazması ve mimari problemi yeniden yorumlaması beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Ders taslağı/ yöntemler ve amaç
2Giriş dersi: Çözümleme yöntemleri
31. AŞAMA: TAHKİKATLAR Teorik seviyede çözümleme süreci (kavramsal çalışmalar)
4Pratik seviyede çözümleme süreci (durum analizleri)
5Pratik seviyede çözümleme süreci (durum analizleri)
6Öğrenci Sunuşları: 1. AŞAMA'ya yönelik eleştirel / dönüşlü tartışmalar
72. AŞAMA: ÖNERİLER Tasarım kodlarının oluşumu / formülasyonu: •Bağlam analizi •Konsept ve programın açıklanması
8Tasarım kodlarının oluşumu / formülasyonu: •Bağlam analizi •Konsept ve programın açıklanması
9Öğrenci Sunuşları: 2. AŞAMA'ya yönelik eleştirel / dönüşlü tartışmalar
103. AŞAMA: UYGULAMA oluşumu / “Tasarım Fikri”’nin formülasyonu: Tasarım kodlarının tatbiki
11“Tasarım Fikri”’nin oluşturulması ve formülasyonu: Tasarım kodlarının tatbiki
12“Tasarım Fikri”’nin oluşturulması ve formülasyonu: Tasarım kodlarının tatbiki
13“Tasarım Fikri”’nin oluşturulması ve formülasyonu: Tasarım kodlarının tatbiki
14Öğrenci Sunuşları: 3. AŞAMA'ya yönelik eleştirel / dönüşlü tartışmalar
 
Kaynaklar:
-Ulrich Conrads Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture The MIT Press 1975 -Günther Fischer Mimarlık ve Dil Daimon 2015 -Kenneth Frampton A Genealogy of Modern Architecture Lars Müller Publishers 2015/2016 -Fil M. Hearn Ideas that Shape Buildings The MIT Press 2003 -Anthony Radford, Selen Morkoç, Amit Srivastava The Elements of Modern Architecture. Understanding Contemporary Buildings. Thames & Hudson 2015 -Bruno Zevi Mimarlığı Görebilmek Daimon 2015
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Haftalık sınıf içi tartışmalar okumalara, belirli bir tema ve durum analizleri üzerine araştırmaya dayandırılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Öğrencilerden kendi tasarım fikirlerini bir tema üzerine kurgulanmış konsept tasarım aracılığı ile oluşturmaları beklenir. Bu kapsamda öğrencilerin görsel ve sözlü sunuşları yapabilmeleri için yazılı rapor teslimi beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%20
Durum Analizi1%20
Proje1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor