PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Oyun ve KültürPSY 4833 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. oyunun ne olduğunu anlamak
2. oyunun kültürel özelliklerini anlamak
3. siber kültür ve çevrimiçi oyunlar hakkında bilgi edinmek
4. bir teoriyi farklı bir kültüre, bu durumda siber kültüre uyarlama becerisini geliştirmek
5. oyun kültürünü gözlemleme, raporlama ve tartışma becerisini geliştirmek
6. yeni fikirler geliştirme, analitik düşünme, olası araştırma soruları üzerinde çalışma ve bunları tutarlı bir şekilde raporlama becerisini geliştirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders oyunun kültürel yönlerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu ders, oyunun kültürle ilişkisini, tanımını, anlamını, gelişimini, dönüşümünü, rolünü ve dilbilim ile ilişkisini ele almayı amaçlamaktadır. Bu ders boyunca siber kültür referans kültür olacaktır. Öğrencilerin siber kültür, özellikle çevrimiçi oyun kültürü ile ilgili oyun teorisini öğrenmeleri beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Oyun ve kültüre giriş
2Kültürel bir olgu olarak oyunun doğası ve önemi
3Dilde ifade edildiği şekliyle oyun kavramı
4Uygarlaştırıcı işlevler olarak oyun ve yarışma
5Oyun, Hukuk ve Savaş
6Felsefe ve sanatta oyun biçimleri
7Oynamak ve Bilmek
8Siber-kültür
9Çevrimiçi Oyun
10Çevrimiçi Oyun
11Tartışma, makale okuma ve geri bildirimler
12Tartışma, makale okuma ve geri bildirimler
13Tartışma, makale okuma ve geri bildirimler
14Makale Gönderimi
 
Kaynaklar:
Huizinga, J. (2016). Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Culture. Angelico Press
 
Diğer Kaynaklar:
Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. Computers in Entertainment (CIE), 1(1), 20-20. Yee, N. (2006). Motivations for play in online games. CyberPsychology & behavior, 9(6), 772-775.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilerden 3-4 kişilik gruplar oluşturmaları beklenir. Tüm gruplar, APA formatında oyun teorisi ile bir materyali (örneğin bir film, bir vaka, şarkılar veya bir yazarın şiirleri vb.) analiz eden bir makale sunmalıdır. İdeal amaç, kursun sonunda makaleleri bir dergiye göndermektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor