Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çağdaş Sosyoloji Teorileri | HİR 419 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çağdaş Sosyolojide tartışılan temel kavramları öğrenirler. |
2. Kuramcıları ve düşünceleri yakından tanırlar. |
3. Son yıllarda oluşan değişimlere yönelik toplumsal bakış açısı kazanırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin çağdaş sosyoloji teorileri ve teorisyenlerini öğrenmelerini ve kendi çalışma alanlarında kullanabilmeleri için pratik yapmalarını amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders tanıtımı, klasik sosyoloji teorileri özeti |
2 | Sanayi toplumu ve sanayi sonrası toplum (Daniel Bell) |
3 | Ders yok (Konf.) |
4 | Modernlik ve demokrasi (Alain Tauraine) |
5 | Post-modern sosyal teori |
6 | Modernlik ve post-modernlik (Zygmunt Bauman) |
7 | 7.Hafta: Vize |
8 | Ders Yok (Konf.) |
9 | Tüketim toplumu (Jean Baudrillard) |
10 | Post-yapısalcılık (Michel Foucault) |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
M. Poloma, Çağdaş Sosyoloji Teorileri, Palme yay., 2017. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Öğrencilere pratik yaptırma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %10 |
Ödev | 5 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |