PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yazılım MühendisliğiCENG 396313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders yazılım mühendisliğinin anahtar kavramlarını anlamayı sağlar.
2. Bu ders yazılım gereksinimlerini sorgulama, analiz etme ve belirtebilme kabiliyeti kazandırır.
3. Bu ders yazılım tasarımı tekniklerini uygulama kabiliyeti kazandırır.
4. Bu ders yazılım geliştirme süreçlerini anlama kabiliyeti sağlar.
5. Bu ders plan odaklı ve çevik geliştirme metodolojilerinin artılarını ve eksilerini değerlendirebilme ve karşılaştırabilme kabiliyeti sağlar.
6. Bu ders yazılım test metodlarını anlama kabiliyeti sağlar.
7. Bu ders proje, risk ve değişim yönetimi kavramlarını anlama kabiliyeti kazandırır.
8. Bu ders yazılım mühendisliğindeki yeni trendler, başlıklar ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma kabiliyeti sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu kapsamlı dersin amacı öğrencilere Yazılım Mühendisliğinin temel kavramlarını tanıtmaktır. Çevik yazılım geliştirme metodolojileri ile yazılım geliştirme safhaları anlatılanlar arasındadır: yazılım tasarımı ve mimarisi ile yazılım testleri. Yeni teknolojilerin ve trendlerin ışığında proje yönetimi ve yazılım ölçülerinin temelleri tartışılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yazılım Mühendisliğine Giriş
2Yazılım kusurları, hataları, arızaları ve etiği
3Yazılım Süreç Modelleri
4Çevik yazılım geliştirme
5Gereksinim Analizi
6Sistem Modelleme
7Yazılım Tasarımı
8Yazılım Tasarımı ve geliştirilmesi
9Yazılım Testi
10Yazılım Proje Yönetimi
11Süreç ve Proje metrikleri
12Risk Yönetimi
13Konfigürasyon Yönetimi
14Yazılım Mühendisliğinde Ortaya Çıkan Eğilimler
15
 
Kaynaklar:
Ian Sommerville, Software Engineering, 7th Ed., Pearson – Addison Wesley, 2004 ISBN:0-321-21026-3
 
Diğer Kaynaklar:
Roger S. Pressman, Software Engineering – A Practitioner’s Approach, 6th Ed., McGraw Hill, International Edition, 2004, ISBN:0-07-118182-2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ev ödevleri ile öğrenci araştırmaya yönlendirilecektir. Ekip düzeyinde çalışmalarla, takım çalışması teşvik edilecektir. Böylece ekipler yazılım geliştirme safhalarını öğreneceklerdir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%10
Ara sınav1%30
Final sınavı1%35
Proje1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor