Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Konut Ekonomisi, Politikaları ve Konut Alanlarının Dönüşümü | KENT 646 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Konut tüketimi ve üretimi ile ilgili ekonomik kavram, kuram ve yaklaşımlarının öğrenilmesi. |
2. Konutla ilgili olarak farklı ülkelerde ve Türkiye'de geliştirilen ve uygulanan politikalarla ilgili bilgilerin edinilmesi. |
3. Türkiye'de konut edinme, konut üretimi ve kentsel dönüşümle ilgili olarak uygulanan politikaların ve yasal çerçevenin kapsanması. |
4. Proje değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi. |
5. Yeni konut projeleri ile kentsel dönüşüm projelerinin yapılabilirliğinin değerlendirilebilmesi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste konut ekonomisiyle ilgili temel kavramlar, konut politikalarına başlıca yaklaşımlar ve yeni konut yatırımları ve konut alanlarının dönüşüm projelerini değerlendirme yöntemleri işlenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Konutun belirli özellikleri; konut piyasası. |
2 | Konut fiyatları ve tahmin yöntemleri. |
3 | Konut gereksinimi ve talebi. |
4 | Konut arzı; konut sunum biçimleri. Türkiye'de konut üreticilerinin özellikleri. |
5 | Konut politikaları; konut politikaları geliştirmenin nedenleri ve kategorilere göre konut politikaları. |
6 | Çeşitli ülkelerde uygulanan geleneksel konut politikaları. |
7 | Türkiye'de konut politikalarının tarihsel gelişimi ve şimdiki durumu. |
8 | Birinci ara sınav. / Öğrencilerin verilen okuma ödevlerinin özetlerini sınıfta sunmaları. |
9 | Proje değerlendirme yöntemleri; nakit akışı metodu. |
10 | Nakit akışı metodu ve konut projelerinin değerlendirilmesine uygulanması. |
11 | Yeni konut üretim projelerinin yapılabilirliğinin değerlendirilmesi. |
12 | İkinci ara sınav / Öğrencilerin ödev sunumları. |
13 | Türkiye'de kentsel dönüşüm konusundaki yasal çerçeve. |
14 | Yeni konut üretim projelerinin yapılabilirliğinin değerlendirilmesi. |
|
Kaynaklar: |
Tony O'sullivan, Kenneth Gibb Housing Economics and Public Policy Blackwell Publishing 2003 Tony O'sullivan, Kenneth Gibb
Chan S. Park Contemporary Engineering Economics E Rutherford : Prentice Hall PTR 2015 Chan S. Park
Jan K. Brueckner Lectures on Urban Economics The MIT Press 2011 Jan K. Brueckner |
|
Diğer Kaynaklar: |
Peter Malpass, Rob Rowlands Housing, Markets and Policy Routhledge 2010 LLCN: 2009001428
Glen Bramley, Will Bartlett, W., Christine Lambert Planning,the Market and Private Housebuilding UCL Press 1 995 1857281632 (pb)
Sarah Monk, Christine Whitehead Making Housing More Affordable Wiley-Blackwell 2010 LLCN:2010018326 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saatlik derslerde öğretim üyesi tarafından kuramsal çerçeve anlatılacak ve ilgili literatür özetlenecektir. Öğrencilerin kuramlar, uygulanan politikalar ve değerlendirme yöntemleriyle ilgili bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. Verilen literatür okuması ödevleriyle ilgili olarak hazırlayacakları özetleri sınıfa sunmaları, konut projelerini değerlendirme ödevlerini bireysel olarak yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Dönem Ödevi | 4 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 1 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 3 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 2 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 3 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 2 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 2 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 4 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |