Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Planlamada Dijital Tasarım ve Görselleştirme II | CRP 386 | | | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Seçilen topoğrafyanın modelini dijital olarak oluşturma yeteneğini kazanma |
2. Kentsel ölçekte tasarımını üç boyutlu olarak ifade edebilme |
3. Malzeme kütüphanesi uygulama, kentsel dokuyu oluşturmada kent mobilyaları ve peyzaj elemanlarını yönetme |
4. Modellerin foto-gerçeklik seviyesinde fotoğraf ve animasyon çıktıları üretebilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, doğal ve yapılı öğeler bütünü olarak kentsel çevrenin üç boyutlu modellenmesine ve bunun görsel bir video sunum haline getirilmesine odaklanmaktadır. Seçilen alandaki topoğrafyanın üç boyutlu modelinin oluşturulması, alana yönelik geliştirilen tasarım yaklaşımının yaratılması beklenmektedir. Ders ayrıca modeller üzerine doku ve malzeme uygulamasını, fiziksel mekanın aydınlatma ve gölgelenme özelliklerini, foto-gerçekçi render çıktı detaylarını ve video düzenleme gibi görselleştirme yöntemini de kapsamaktadır. Bu adımların her biri için Lumion, Adobe Premiere ve After Effects gibi farklı bir yazılım uzmanlıkları kazandırılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel ölçekte 3 boyutlu modellemeye giriş. Süreç tasarımı ve proje yönetimine ilişkin temel kararlar. |
2 | Modelleme: Diğer modelleme platformlarından bağımsız birimlerin entegrasyonu (Sketchup - Lumion dönüşümü) |
3 | Malzeme uygulamaya ve proje kütüphanesi üretimine giriş |
4 | Doku: Kütüphanelerden uygun materyallerin seçilmesi. (Lumion) |
5 | İçe Aktarma: Dışarıdan referans verilen sahnelerin birleştirilmesi ve değiştirilmesi. (Sketchup - Lumion) |
6 | Progarm Kütüphanesi: Peyzaj ve kent mobilyaları seçimi. Işık ve gölgelenme işlemleri (Lumion) |
7 | Video tasarım kurulumunun kurgusu. Storyboard üretimi. Logo tasarımı ve animasyonu. |
8 | Video Düzenleme: Geçiş efektleri, post prodüksiyon. (Adobe premiere) |
9 | Kamera: Animasyonun temelleri ve kamera modları. Hareketli görüntü renderları. (Lumion) |
10 | Video Düzenleme: Anahtar karelerle çalışma. 2D animasyonda zaman yönetimi (Adobe After Effects) |
11 | Video Düzenleme: Geçiş efektleri, video yapımında metin düzenleme. (Adobe After Effects) |
12 | Video Düzenleme: Google Earth Pro ile video aktarımı ve arazideki mevcut modelin gömülü hale getirilmesi (Google Earth Pro ve Adobe After Effects) |
13 | Kompozisyona dönüş, zaman kısıtlamalarına ve storyboard'a göre son düzenleme (Adobe Premiere) |
14 | Final proje sunumları: Film klibi ve poster sunumu. |
|
Kaynaklar: |
Ciro Cardoso Getting Started with Lumion 3D PACKT Publishing 2013 978-1-84969-949-5
Ciro Cardoso Mastering Lumion 3D PACKT Publishing 2014 978-1-78355-203-0
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Çizim ve modelleme çalışmaları bilgisayar laboratuvarında yapılacaktır.
Öğrenciler kendi projeleri üzerinde hem tasarımlarını geliştirecek hem de uygulamalı bir şekilde dönem sonu sunumlarına yönelik kritikler alacaklardır.
Dönem sonu projelerini bir 4-6 dakikalık bir video ile sunacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %60 |
Ödev | 4 | %20 |
Laboratuvar | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |