Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneyimi Tasarlamak: Enstalasyon Sanatı | INAR 392 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Enstalasyon sanatını ve tasarım yaklaşımlarını nasıl geliştirebileceğini anlamak. |
2. Beş duyunun önemini ve mekan algısını nasıl etkilediğini anlamak. |
3. Yaratıcı düşünmeyi geliştirmek. |
4. Sadece fiziksel değil, aynı zamanda teatral, sürükleyici ve deneyimsel bir ortam olan mekan tasarımına başka bir yaklaşım ile deneyimlemek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, öğrencilere yerleştirme sanatını ve onun tasarımla ilişkisini anlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bir mekan algısını çok duyulu ortamlar üreterek nasıl dönüştürülebileceğini deneyimleyeceklerdir. Ders kapsamında yerleştirme sanatının ve sanatçılarının çeşitli eserleri ile yerleştirme sanatının tarihini öğrenecekler ve ilerleyen haftalarda süreçte edindikleri bilgiler ışığında kendi tasarım süreçlerini deneyimlemeleri beklenecektir. Öğrencilerden bir iç mekan ortamında belirledikleri konu altında kendi yerleştirme sanatlarını tasarlamaları beklenecektir. Kendi tasarımlarını yaparken, bir atmosferde sanatsal bir deneyim tasarlamayı ve var olan mekan algısını dönüştürmeyi öğrenecekler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Enstalasyon Sanatına Giriş |
2 | Sanat Nedir? |
3 | Rüya Sahnesi ve Yüksek Algı Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri |
4 | Mimetik yutulma ve Aktif Seyirciliğe İlişkin Enstalasyon Sanatı Örnekleri |
5 | Geometrik Mekanlar ve Geçici Mekanlar Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri |
6 | Teatral Mekanlar ve 3 boyutlu Mekanlar Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri |
7 | Öğrenci Sunumu:Seçilmiş Yerleştirme Sanatı |
8 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; Öneriler/İlk Fikirler |
9 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar |
10 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler |
11 | Ön Jüri 1 |
12 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya |
13 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya |
14 | Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya |
|
Kaynaklar: |
1. Claire Bishop, Installation Art a Critical History, Tate 2005
2. Julie Reiss From Margin to Center: The Spaces of Installation Art, Massachusetts Institute of Technology
3. Vivian Van Saaze, Installation Art and the Museum; Presentation and Conservation of Changing Artworks, Amsterdam University Press |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders ve stüdyo çalışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |