Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamusal Alan Tasarım İlkeleri | CRP 384 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamusal alan tasarımının temel konuları hakkında teorik bilgi edinme |
2. Kamusal alanların tarihsel bir perspektifte değerlendirilmesi |
3. Kamusal alanların sosyo-mekansal tasarım bileşenleri açısından değerlendirilmesi |
4. Seçilen vaka alanı kapsamında kamusal alan tasarımının uygulanması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Since the first urban formations, public spaces have always existed and been one of the fundamental components of cities. The aim of this course is to examine the planning strategies and urban design principles used in the production of public spaces. To do that course will firstly focus on man-environment relationship then present historical background of public space as well as urban design scale approaches with reference to the national and international cases to make evaluations about the socio-spatial components of the public space design.
The primary goal of this course is to assure that undergraduate students have a general, substantive command of the spectrum of past and present perspectives regarding public space design. This course also aims to provide students a medium to practice public space design through the background information provided about the public space design principles. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: dersiçeriğinin tanıtılması |
2 | İnsan Davranışının Temel Kavramları İnsan-çevre ilişkisi Motivasyonlar ve ihtiyaçlar, algı, biliş ve etki, mekansal davranış |
3 | Kamusal Alanı Tanımlamak Temel tanımlar, roller, endişeler |
4 | Tarihsel Bakış- I Batı deneyimleri |
5 | Tarihsel Bakış- II Türk deneyimleri |
6 | Kamusal Alan Tasarım İlkeleri Sosyo-mekansal bileşenler: coğrafi yönler; bedensel yönler |
7 | Kamusal Alan Tasarım İlkeleri Sosyo-mekansal bileşenler: davranışsal ve psikolojik yönler; yönetsel bakış açıları |
8 | Kamusal alanı çalışmak William Whyte belgeseli (Küçük kentsel alanların sosyal hayatı) |
9 | Öğrenci Sunumları - I Çevrenizdeki uygulamalar |
10 | Öğrenci Sunumları - II Çevrenizdeki uygulamalar |
11 | Final projesi / saha çalışmasının tanıtılması |
12 | Final proje önerisi Analiz ve değerlendirme |
13 | Final proje önerisi Taslak sorunu ve eleştirileri |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Carmona, M., et. al. 2003. Public Places- Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design. Architectural Press, Oxford, Boston.
Camillo Sitte, 1965. City Planning According to artistic Principles. Random House, New York.
Moughtin, C., 2003. Urban Design: Street and Square. Architectural Press, Amsterdam, Boston.
Shaftoe, H., 2008. Convivial Urban Spaces: Creating Effective Public Places. Earthscan, London. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Barlas, A., 2006. Urban Streets and Urban Rituals. METU Publications, Ankara.
Zucker, P., 1959. Town and Square: from the Agora to the Village Green. Columbia University Press, New York.
Gehl, J., Svarre, B., 2013. How to study public life. Island Press, London. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
seminer dersleri, görsel ve yazılı materyaller, çizim çalışmaları ve kritikler
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Sınıf Katılımı | 14 | %5 |
Sözlü Sunum | 1 | %35 |
Proje | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |