Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça II | RUS 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kursun sonunda öğrenciler Rusça basit cümleler kurabildikleri gibi birleşik ve neden-sonuç cümleler kurmayı, bu cümlelerin içinde özne ile yüklemin yanı sıra zarf ve sıfat gibi öğeler kullanmayı öğrenirler. Bunları aktif olarak hem yazılı hem sözlü olarak yapabilecek seviyeye gelmeleri beklenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrencilerle Rusça çoğullar, zarflar, sıfatlar, isim-sıfat uyumu, fiil çekimleri gibi konular işlenir. Soru sözcüğü olan cümleler kurarak birleşik ve neden-sonuç cümleleri oluşturmaya yönelik alıştırmalar yapılır. Gramer kurallarının yanı sıra sentaks, fonetik ve doğru telaffuz etme üzerinde durulur. Yazılı ve sözlü olarak kendini ifade etme ve karşılıklı konuşma üzerine becerileri geliştirilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş. Önceki konuların tekrarı. |
2 | “Bilmek”, “düşünmek” fiillerinin çekimleri ve bu fiillerin kullanıldığı birleşik cümleler. |
3 | Rusçada sıfatlar ve sıfatların isimlerle uyumu. Konuyla ilgili gramer bilgisi. |
4 | “Sıfat” konusunun pekiştirmesi. Sıfat çekimleriyle ilgili alıştırmalar. |
5 | Sıfatlara ilişkin soru sözcükleri, işaret zamirleri. |
6 | “Hoşuma gidiyor…” ve “Fiyatı ne kadar…” kalıpları. |
7 | “Ne” ve “Çünkü” bağlaçlarıyla kurulan birleşik cümleler. Metin üzerinde çalışma ve alıştırmalar. |
8 | “Sıfatlar” konusunun genel tekrarı. Metin okuma, alıştırma. |
9 | “Sıfatlar” ile ilgli edinmiş olduğumuz bilgileri kullanarak sözlü ve yazılı şekilde kullanmaya yönelik alıştırmaların yapılması. |
10 | Rusçada fiil grupları. I. grup fiillerinin cümle içinde kullanımıyla ilişkin alıştırmalar. |
11 | “Konuşmak”, “okumak”, “anlamak”, “yazmak” fiillerinin kullanıldığı kalıplar. |
12 | Rusçada zarf. Zarfları öğrenmeye yönelik okuma ve alıştırmalar. |
13 | “Çünkü” ve “bu nedenle” bağlaçlarının birleşik cümle içinde kullanımıyla ilgili alıştırmalar. |
14 | Önceki konuların genel tekrarı. Alıştırmalar. |
|
Kaynaklar: |
Antonova B.Ye., Nahabina M.M Doroga v Rossiyu Sankt-Peterburg: Zlatoust 2003 ISBN 975-6008-04-0
Belyayeva G.B., Nahabina M.N. Ya pişu po-russki Sankt-Peterburg: Zlatoust 2015 ISBN 978-605-65056-8-3
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Nahabiba M.M., Antonova B.Ye. Russkiy sezon Nüans Publishing 2017 ISBN 978-605-9518-14-7
Çernışov S., Çernışova A. Poyehali Sankt-Peterburg: Zlatoust 2020 ISBN 978-605-2244-74-6
Popova T.V.,Arhipova L.V. Russkiy yazık Tambov: TGTU 2010 ISBN 978-5-8265-0893-0
Meleh N.T., Baranova İ.İ. Russkiye padeji Sankt-Peterburg:İz-vo 2006 ISBN 5-7422-1051-5
Sb. uprajneniy. Politehniçeskogo universiteta |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıfta ders anlatımı, görsel ve işitsel kaynaklı alıştırmalar, rol oyunları, karşılıklı diyaloglar, okuma, yazma ve dinleme yöntemlerine dayalı çeşitli alıştırmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Sınıf Katılımı | 1 | %5 |
Derse Devamsızlık | 1 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |