PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İspanyolca ISPAN 101493 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİspanyolca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel cümle yapısını öğrenme
2. Temel cümle yapıları ile kendini ifade etmek
3. İnsanların kişilik özelliklerini ve fiziksel görünümünü tanımlamak
4. Kişisel bilgilerle ilgili sorular sorma-cevaplamak
5. Basit okuma metinlerini okuma,anlama ve analiz etmek
6. Öğrencileri pratik dil kullanımı ve kariyer beklentilerini genişletmek için çalışma ortamına özgü yapı ile donatmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste temel İspanyolca dil bilgisi konularının yanı sıra öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtma, temel diyaloglar kurma, geniş zamanda fiil çekimleyerek olumlu-olumsuz ve soru cümleleri kurmaları hedeflenmiştir. Dört temel beceri ele alınarak öğrencinin İspanyolca'da A1.1 düzeyinde yetkinlik kazanması ve öncelikle sosyal çevrede temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi bu dersin temel amacıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanıtım,İspanyol Alfabesini öğrenmek,harfler (okuma-dinleme)
2İnsanları, arkadaşları selamlamak ve tanışmak
3Basit sorular sorma - cevaplama
4Şahıs zamirleri ve cümle içinde kullanımları
5'Olmak' fiili, Sayılar, Diyalog kurma - konuşma
6Soru Kelimeleri, olumsuz ve olumlu sorular
7Sıfatların tekil ve çoğul biçimleri
8Estar fiili
9Ser, Estar ve Haber fiilleri arasındaki farklar, kullanım yerleri
10Yer Edatları
11Geniş Zaman Düzenli-Düzensiz fiiller
12Saati sorma-cevaplama
13Dinleme, okuma ve konuşma egzersizleri
14Alıştırmalar, tekrar
 
Kaynaklar:
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A. 2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A Bu iki kitabın ilk dört ünitesi SPAN101 dersi için kullanılmaktadır.
 
Diğer Kaynaklar:
Derste kullanılan ek materyaller.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
İspanyolca dilbilgisini anlamak ve temel diyaloglar kurabilmek için öğrenci katılımına dayalı dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteli yapılan bir derstir. Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, aksan alıştırmaları Kelime bilgisini geliştirmek için ‘flashcards’ kullanımı, Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler, Sınıf içi soru cevap alıştırmaları, İspanya hakkında genel kültür bilgileri, Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%60
Sınıf Katılımı0%5
Derse Devamsızlık0%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor