PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Vernaküler Mimari : Süreklilik ve DeğişimARCH 518593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri
3. Eleştirel bakış
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri
5. Vernaküler mimari ve geleneksel doku, kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine derin bilgi
6. Mimarlık ve Mimarlık Tarihi alanlarında yeni yaklaşımlar ve disiplinlerarası çalışmalar konusunda güncel bilgi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, vaka çalışması için seçilen bir bölge üzerinden, kendine özgü doğal, kültürel ve tarihi çevrelerde, vernaküler mimari ve geleneksel dokunun oluşumu ve gelişimi irdelenecek; süreklilik ve değişim sorgulanacak; kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine tartışmalar yürütülecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması. Giriş.
2Tanımlar (I): Vernaküler mimari, genious loci, yerel, geleneksel
3Doğal Çevre ve Kaynaklar (I): Coğrafi yapı, topoğrafya ve iklimsel özellikler
4Doğal Çevre ve Kaynaklar (II): Geleneksel yapı türleri ve yerleşim biçimleri
5Tarihi ve Kültürel Bağlam (I)
6Tarihi ve Kültürel Bağlam (II)
7Tanımlar (II): Sosyo-kültürel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir turizm, koruma-kullanma dengesi
8Öğrenci ara sunumları ve tartışma
9Gelenek ve Kopuş (I)
10Gelenek ve Kopuş (II)
11Gelecek Perspektifleri (I)
12Gelecek Perspektifleri (II)
13Gelecek Perspektifleri (III)
14Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması
 
Kaynaklar:
Ders kitabı yok.
 
Diğer Kaynaklar:
Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci ODTÜ Mimarlık Fakültesi 2007 Erzen, J. Çevre Estetiği Odtü Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim 2006 Norberg-Schulz, C. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture Rizzoli 1991 Rudofsky, B. Architecture Without Architects University of New Mexico Press 1987 Stea, D./Turan, M. Placemaking: Production of Built Environment in Two Cultures Aldershot 1993
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor