Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür Mirasının Ölçülmesi ve Belgelenmesi | ARCH 416 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kültürel mirasın farklı ölçme tekniklerini anlama |
2. Kültürel mirasın araştırılması ve belgelenmesi ile ilgili yenilikler hakkında eleştirel fikir sahibi olmak |
3. Ölçme ve belgeleme yöntemlerinin eski ve artıları hakkında donanımlı olmak |
4. Tarihi yapılar için uygun ölçme ve belgeleme yöntemini seçebilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 316 |
|
Dersin Tanımı:
Mimari koruma konusundaki tespit çalışmaları, amaçları ve sistematik işlemleri hakkında bilgi üretmek; son zamanlarda kültürel miras üzerine uygulanan fotogrametrik, optik ve elektronik ekipmanlarla yapılan araştırma platformunu sağlamak; Tarihi yapılardan toplanan verilerin belgelenmesinde kullanılan farklı yöntemler hakkında eleştirel bir değerlendirme yapabilmek. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin İçeriği, Yöntemleri, Amaçları ve Gereksinimlerinin Sunumu |
2 | Kültürel Mirasın Araştırılmasına Giriş |
3 | Kültürel Mirasın Belgelenmesine Giriş |
4 | Fotogrametri - 1 "Mimari Fotogrametri" |
5 | Mimari Fotogrametri Örneklemesi |
6 | Fotogrametri - 2 "Topografik Haritalama, Mühendislik ve İmalatta Fotogrametri" |
7 | Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Optik Araçlar” |
8 | Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Elektronik Araçlar” |
9 | 3B Lazer Tarama Örneklemesi |
10 | Kültürel Mirasın Belgelenmesi için “Sayısal Araçlar” |
11 | Kentsel / Kırsal Koruma Alanları ve Kültürel Peyzajın Araştırılması |
12 | Kültürel Mirasın Kaydedilmesi ve İzlenmesi için “Coğrafi Bilgi Sistemleri” |
13 | Kültürel Miras içi "Mobil Uygulamalar" |
14 | Tarihi Yapılarda “Tahribatsız Tanı Yöntemleri” |
|
Kaynaklar: |
Yok |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Robin Letellier, Werner Schmid and François LeBlanc (eds). (2007). Recording, Documentation, and Information Management for the Conservation of Heritage Places: Guiding Principles. Getty Conservation Institute
2. Efstratios Stylianidis and Fabio Remondino (eds). (2016). 3D Recording, Documentation and Management of Cultural Heritage. Whittles Publishing / CIPA |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımları ile birlikte, öğrencilere haftalar için verilen okumalarla ilgili sınıf tartışmalarına teşvik eden bir derstir. Dönem boyunca, öğrenciler ayrıca kültürel mirasın araştırılması ve belgelenmesi için farklı araçları tecrübe ederler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %20 |
Proje | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |