PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çok Katmanlı Tarihi Kentleri AnlamakARCH 4153 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çok katmanlı kentlerin tarihsel katmanlaşması hakkında farkında olmak
2. Kentsel alanlardaki kültürel mirasın önemi hakkındaki bilinci artırmak
3. Kentsel çevrelerde tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğini anlamak, değerlendirmek ve tartışmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerArch 315
 
Dersin Tanımı:

Çok katmanlı bağlamlarda anlama, analiz, değerlendirme ve temsil etme yaklaşımları; yerleşimlerden kalıntılara uzanan ölçekte tarihsel süreklilik ve ilişkilerin oluşturduğu katmanlaşmaları araştırma; çok katmanlı yerleşimlerin planı-volumetrik görüntüsünün araştırmalar sonucu elde edilen verilere dayanarak oluşturulması, seçilen tarihi kentlerde temsili, yorumlayıcı ve dönüştürücü tasarım araştırmaları ve ütopyalar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders programının tanıtımı, yöntemi, amaçları ve gereksinimleri. Çok katmanlılığa giriş
2Tarihsel katmanlaşmaya giriş
3Çok katmanlı kentlere giriş, bileşenleri
4Çok katmanlı kentlerde araştırma/tespit/temsil yöntemleri
5Literatür taramasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi
6Mekan ve zamanın somutlaştırılması; farklı katmanlaşma durumları
7Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi
8Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi
9Alan seçimi ve İlk fikirler
10İlk Fikirler hakkında tartşmalara devam
11Yurtdışında uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışma
12Türkiye'de uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışmalar
13Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar
14Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar - devam
 
Kaynaklar:
Yok
 
Diğer Kaynaklar:
1. M. Christine Boyer. (1994). The City of Collective Memory; Its Historical Imagery and Architectural Entertainments. MIT Press 2. Nicholas Stanley Price, M. Kirby Talley Jr., Alessandra Melucco Vaccaro (eds). (1996). Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage. Getty Publications
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders 3 aşamlıdır. İlk aşamada katmanlaşma ve çok katmanlı kentler hakkında dersler verilir. Daha sonraki aşamada, ders tarihi kentler ve kentsel arkeoloji gibi konularda öğrencilerin araştırma ve değerlendirme yapması beklenir. Son aşamada ise öğrencileri, kentsel alanlardaki kültür mirasına ve tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğine dair bilinç oluşturmak için herhangi bir ortam üzerinde bir tasarım fikrini keşfetmeye teşvik etmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%10
Ödev1%10
Alan Çalışması1%25
Durum Analizi1%25
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor