Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çok Katmanlı Tarihi Kentleri Anlamak | ARCH 415 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çok katmanlı kentlerin tarihsel katmanlaşması hakkında farkında olmak |
2. Kentsel alanlardaki kültürel mirasın önemi hakkındaki bilinci artırmak |
3. Kentsel çevrelerde tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğini anlamak, değerlendirmek ve tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 315 |
|
Dersin Tanımı:
Çok katmanlı bağlamlarda anlama, analiz, değerlendirme ve temsil etme yaklaşımları; yerleşimlerden kalıntılara uzanan ölçekte tarihsel süreklilik ve ilişkilerin oluşturduğu katmanlaşmaları araştırma; çok katmanlı yerleşimlerin planı-volumetrik görüntüsünün araştırmalar sonucu elde edilen verilere dayanarak oluşturulması, seçilen tarihi kentlerde temsili, yorumlayıcı ve dönüştürücü tasarım araştırmaları ve ütopyalar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders programının tanıtımı, yöntemi, amaçları ve gereksinimleri. Çok katmanlılığa giriş |
2 | Tarihsel katmanlaşmaya giriş |
3 | Çok katmanlı kentlere giriş, bileşenleri |
4 | Çok katmanlı kentlerde araştırma/tespit/temsil yöntemleri |
5 | Literatür taramasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
6 | Mekan ve zamanın somutlaştırılması; farklı katmanlaşma durumları |
7 | Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
8 | Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
9 | Alan seçimi ve İlk fikirler |
10 | İlk Fikirler hakkında tartşmalara devam |
11 | Yurtdışında uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışma |
12 | Türkiye'de uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışmalar |
13 | Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar |
14 | Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar - devam |
|
Kaynaklar: |
Yok |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. M. Christine Boyer. (1994). The City of Collective Memory; Its Historical Imagery and Architectural Entertainments. MIT Press
2. Nicholas Stanley Price, M. Kirby Talley Jr., Alessandra Melucco Vaccaro (eds). (1996). Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage. Getty Publications |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders 3 aşamlıdır. İlk aşamada katmanlaşma ve çok katmanlı kentler hakkında dersler verilir. Daha sonraki aşamada, ders tarihi kentler ve kentsel arkeoloji gibi konularda öğrencilerin araştırma ve değerlendirme yapması beklenir. Son aşamada ise öğrencileri, kentsel alanlardaki kültür mirasına ve tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğine dair bilinç oluşturmak için herhangi bir ortam üzerinde bir tasarım fikrini keşfetmeye teşvik etmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %10 |
Ödev | 1 | %10 |
Alan Çalışması | 1 | %25 |
Durum Analizi | 1 | %25 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |