PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Geleneksel Anadolu KonutuARCH 4143 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Geleneksel Anadolu Konutunun genel özelliklerini anlayabilme
2. Geleneksel Anadolu konutunun mimari elemanlarını tanımlayabilme ve sınıflandırabilme
3. AnadoluKonutundaki bölgesel farklılıkları açıklayabilme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Anadolu yüzyıllar boyunca çeşitli uygarlıkların ev sahipliğini yapmış bir bölge olarak, bu uygarlıkların mimari zenginliklerini de fiziksel olarak yansıtmaktadır. Kültürel zenginliğinin ve çeşitliliğinin yanı sıra coğrafya, topografya, malzeme ve sosyoloji alanlarında da değişken bir zenginliğe sahip olan Anadolu’daki konut yelpazesi üzerine irdelenecek ve Anadolu konutunda kültürel süreklilik üzerine tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı içerik ve işleyişe dair bilgilendirme, ilk hafta okumalarının verilmesi
2Geleneksel ev ve Anadolu evi kavramı
3Anadolu konutu mimarisini etkileyen faktörler
4Yapı malzemelerine göre Anadolu Konutları
5Yapı malzemelerine göre Anadolu Konutları
6Konut tipolojisi
7Eleştirel okumalar
8Coğrafi bağlamda Anadolu Konutu
9Coğrafi bağlamda Anadolu Konutu
10Coğrafi bağlamda Anadolu Konutu
11Coğrafi bağlamda Anadolu Konutu
12Öğrenci sunumları ve tartışmalar
13Öğrenci sunumları ve tartışmalar
14Öğrenci sunumları ve tartışmalar
 
Kaynaklar:
Eldem, S. H., 1968, Türk Evi Plan Tipleri, ITÜ, Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi. Kuban, D., 1995, The Turkish Hayat House,T.C. Ziraat Bankası Publications. Küçükerman, Ö.,1991, Anadolu’daki Geleneksel Türk Evinde Mekân Organizasyonu Açısından Odalar,TTOK Yayını.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders her hafta 3 saat süren teorik bir ders olarak organize edilmiştir. Haftalık verilen metinlerin tartışılması ile ilerleyecek olan ders, öğrenciler ile karşılıklı tartışma ve dialog üzerinden kurgulanan bir derstir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor