PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tarihi Çevrede Yeni YapıARCH 4133 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentsel tarihi alanlarda yeni yapı gelişimini etkileyen mekansal, kültürel ve tarihsel bağlamları analiz etmek.
2. Tarihi alandaki yeni projelerin önündeki mevzuat kısıtlamaları, toplumsal direnç ve mirasın korunması gibi temel zorlukları belirlemek.
3. Mevcut tarihi alanda yeni yapı projelerini, mirasın korunması ile çağdaş kentsel ihtiyaçların dengelenmesindeki başarıları açısından eleştirel olarak değerlendirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, tarihi kentsel çevreler bağlamında yeni gelişimin karmaşık zorluklarını ve fırsatlarını araştırmaktadır. Öğrenciler, mimari/kültürel mirasın korunması ile konut, altyapı ve kamusal alan gibi çağdaş kentsel ihtiyaçların karşılanması arasındaki gerilimleri inceleyeceklerdir. Ders, örnek uygulamalar, teorik çerçeveler ve tasarım temelli projeler aracılığıyla çağdaş gelişimin sosyo-kültürel, ekonomik ve düzenleyici boyutlarını analiz edecektir. Tarihi açıdan önemli kentsel alanlarda bağlama duyarlı tasarım stratejileri, sürdürülebilir uygulamalar ve toplum katılımı üzerinde durulacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, esnek kentsel gelecekleri şekillendirirken geçmişe saygı duyan yeni inşa projelerine veya yeni müdahalelere doğru yaklaşım için eleştirel düşünme ve tasarım araçları geliştireceklerdir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı içerik ve işleyişe dair bilgilendirme, ilk hafta okumalarının verilmesi
2Kültürel mirası koruma kavramının tanıtımı
3Tarihi kent dokusu kavramının tartışılması
4Tarihi kent dokusunun analizi
5Uluslararası yaklaşımlar ve kararlar
6Uluslararası yaklaşımlar ve kararlar
7Eleştirel okumalar ve teslimler
8Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi
9Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi
10Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi
11Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi
12Öğrenci sunumları ve tartışmalar
13Öğrenci sunumları ve tartışmalar
14Öğrenci sunumları ve tartışmalar
 
Kaynaklar:
None.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Falser, M.S., W. Lipp ve A. Tomaszewski (ed.), 2010, Conservation and Preservation. Interactions between Theory and Practice, Edizioni Polistampa 2. Tomaszewski, A. ve S. Giometti (ed.), 2010, The Image of Heritage. Changing Perception, Permanent Responsibilities,Edizioni Polistampa 3. Jager, F.P., 2010,Old and New: Design Manual for Revitalizing Existing Buildings, Birkhauser 4. Mornement A., Biles, A., 2009, Infill: New Houses for Urban Sites, Laurence King Publishing, UK
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, öğrencileri her hafta için verilen okumalarla ilgili sınıf tartışmaları için teşvik eden bir derstir. Farklı medya dahil fotoğraf, film ve müzik de kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor