Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tarihi Çevrede Yeni Yapı | ARCH 413 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tarihi çevre konusunda hakkında bilgi sahibi olma |
2. Tarihi çevre koruma konusunda sorunları ve çözümleri tanımlayabilme |
3. Tarihi çevrede yeni yapı tasarım prensiplerini yorumlayabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kentsel tarihi alanlardaki yeni yapı problemlerinde teorik ve metodolojik konulara odaklanmaktadır. Konuyla ilgili metinler ve görsel kaynaklar okunacak ve tartışılacaktır. Kentsel tarihi alanlardaki çağdaş tasarımlar ulusal ve uluslararası kararlar bağlamında incelenecektir.
Bu dersin amacı kentsel tarihi alanlarda tasarımı yaklaşımları hakkında araştırma yapmaktır. Yoğun tarihi alanlarda yeni binaların tasarımı için dikkate alınması gereken ana ilke ve bilgiler tartışılacaktır.. Bu ilkelere ilişkin farklı önemli yaklaşımların örnekleri ve uluslararası kararlar üzerine tartışmalar yapılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı içerik ve işleyişe dair bilgilendirme, ilk hafta okumalarının verilmesi |
2 | Kültürel mirası koruma kavramının tanıtımı |
3 | Tarihi kent dokusu kavramının tartışılması |
4 | Tarihi kent dokusunun analizi |
5 | Uluslararası yaklaşımlar ve kararlar |
6 | Uluslararası yaklaşımlar ve kararlar |
7 | Eleştirel okumalar ve teslimler |
8 | Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi |
9 | Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi |
10 | Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi |
11 | Tarihi merkezlerdeki yeni yapı örneklerinin değerlendirilmesi |
12 | Öğrenci sunumları ve tartışmalar |
13 | Öğrenci sunumları ve tartışmalar |
14 | Öğrenci sunumları ve tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
1. Falser, M.S., W. Lipp ve A. Tomaszewski (ed.), 2010, Conservation and Preservation. Interactions between Theory and Practice, Edizioni Polistampa
2. Tomaszewski, A. ve S. Giometti (ed.), 2010, The Image of Heritage. Changing Perception, Permanent Responsibilities,Edizioni Polistampa
3. Jager, F.P., 2010,Old and New: Design Manual for Revitalizing Existing Buildings, Birkhauser
4. Mornement A., Biles, A., 2009, Infill: New Houses for Urban Sites, Laurence King Publishing, UK
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğrencileri her hafta için verilen okumalarla ilgili sınıf tartışmaları için teşvik eden bir derstir. Farklı medya dahil fotoğraf, film ve müzik de kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |