Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
20. Yüzyıl Mimarlık Mirası | ARCH 412 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasını tanımak |
2. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasının koruma sorunlarını değerlendirmek |
3. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve kuruluşları bilmek |
4. Yirminci yüzyıl mimarlık mirası için müdahale yöntemleri önermek |
5. Örnekleri tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 315, ARCH 316 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisans programında kültürel mirasın korunması bağlamında sunulan seçmeli derslerden biridir. Bu ders kapsamında, 20. yüzyıl mimarlığının bir kültür varlığı olarak tanımlanması, ilgili mevzuatın incelenmesi, problemlerin saptanması, müdahale yöntemlerinin örnekler üzerinden tartışılması amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Genel Bakış ve Giriş |
2 | 20. Yüzyıl Mimarlık Mirası: Tanımlar, İçerik ve Kriterler |
3 | 20. Yüzyıl Mimarlık Mirası için Koruma Kriterleri ve Değerler |
4 | 20. Yüzyıl Mimarlık Mirası Koruma Problemleri |
5 | 20. Yüzyıl Mimarlık Mirasının Tescili ve Belgelenmesi |
6 | İlgili Yasal Mevzuat |
7 | Örnek Çalışmalar (I) |
8 | Örnek Çalışmalar (II) |
9 | Örnek Çalışmalar (III) |
10 | Öğrenci Sunuşları (I) |
11 | Öğrenci Sunuşları (II) |
12 | Öğrenci Sunuşları (III) |
13 | Öğrenci Sunuşları (IV) |
14 | Öğrenci Sunuşları (V) |
|
Kaynaklar: |
1. Prudon, T.H.M., Preservation of Modern Architecture, Wiley, U.S.A., 2008
2. A. Cunningham (ed.), Modern Movement Heritage, Taylor & Francis, 1998.
3. Carughi, U., Visone, M., Time Frames: Conservation Policies for Twentieth-Century Architectural Heritage, Routledge, 2017.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Aslanoğlu, İ. (2010). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı (1923-1938). Bilge Kültür Sanat
2. Holod, R., Evin, A. (ed.). (1984). Modern Turkish Architecture. University of Pennsylvania Press
3. Sharp, D. (2006). Twentieth Century Architecture: A Visual History. Images Publishing Dist Ac |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders temel olarak konu anlatımı ve tartışma dersi olarak planlanmaktadır. Ders saatlerinde sınıf katılımı teşvik edilir. İlk altı hafta teorik bilgiler anlatılır, ardından gelen üç hafta bu teorik bilgiler örnekler üzerinden tartışılır ve son beş hafta öğrencilerden konu ile ilgili bir örnek seçip, sunmaları beklenir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |