PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
20. Yüzyıl Mimarlık MirasıARCH 4123 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasını tanımak
2. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasının koruma sorunlarını değerlendirmek
3. Yirminci yüzyıl mimarlık mirasıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve kuruluşları bilmek
4. Yirminci yüzyıl mimarlık mirası için müdahale yöntemleri önermek
5. Örnekleri tartışmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerARCH 315, ARCH 316
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, lisans programında kültürel mirasın korunması bağlamında sunulan seçmeli derslerden biridir. Bu ders kapsamında, 20. yüzyıl mimarlığının bir kültür varlığı olarak tanımlanması, ilgili mevzuatın incelenmesi, problemlerin saptanması, müdahale yöntemlerinin örnekler üzerinden tartışılması amaçlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Genel Bakış ve Giriş
220. Yüzyıl Mimarlık Mirası: Tanımlar, İçerik ve Kriterler
320. Yüzyıl Mimarlık Mirası için Koruma Kriterleri ve Değerler
420. Yüzyıl Mimarlık Mirası Koruma Problemleri
520. Yüzyıl Mimarlık Mirasının Tescili ve Belgelenmesi
6İlgili Yasal Mevzuat
7Örnek Çalışmalar (I)
8Örnek Çalışmalar (II)
9Örnek Çalışmalar (III)
10Öğrenci Sunuşları (I)
11Öğrenci Sunuşları (II)
12Öğrenci Sunuşları (III)
13Öğrenci Sunuşları (IV)
14Öğrenci Sunuşları (V)
 
Kaynaklar:
1. Prudon, T.H.M., Preservation of Modern Architecture, Wiley, U.S.A., 2008 2. A. Cunningham (ed.), Modern Movement Heritage, Taylor & Francis, 1998. 3. Carughi, U., Visone, M., Time Frames: Conservation Policies for Twentieth-Century Architectural Heritage, Routledge, 2017.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Aslanoğlu, İ. (2010). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı (1923-1938). Bilge Kültür Sanat 2. Holod, R., Evin, A. (ed.). (1984). Modern Turkish Architecture. University of Pennsylvania Press 3. Sharp, D. (2006). Twentieth Century Architecture: A Visual History. Images Publishing Dist Ac
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders temel olarak konu anlatımı ve tartışma dersi olarak planlanmaktadır. Ders saatlerinde sınıf katılımı teşvik edilir. İlk altı hafta teorik bilgiler anlatılır, ardından gelen üç hafta bu teorik bilgiler örnekler üzerinden tartışılır ve son beş hafta öğrencilerden konu ile ilgili bir örnek seçip, sunmaları beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%60
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor