Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tarihi Çevre Kavramına Giriş | ARCH 317 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tarihi çevre kavramlarını ve sorunlarını tanımak |
2. Tarihi çevrelerin farklı karakterlerini bilmek |
3. Tarihi çevrelerin korunmasını anlamak |
4. Koruma ile ilgili güncel eğilimleri takip etmek |
5. Koruma konularına bütüncül yaklaşım göstermek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH 315, ARCH 316 |
|
Dersin Tanımı:
Kültürel mirasın korunması kapsamında bir seçmeli ders olarak müfredatta yer alan bu derste, tarihi çevre kavramı ve kentsel koruma, kentsel arkeoloji, arkeolojik alanlar, kültürel peyzaj, tarihi kasaba ve köyler, kırsal miras, yirminci yüzyıl yerleşkeleri, tarihi çevrede yeni tasarım, kültürel miras yönetimi konuları incelenecek ve tartışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Tarihi Çevre Tanımları ve İçeriği |
2 | Kentsel Koruma (I): Kavram, Tanımlar |
3 | Kentsel Koruma (II): Araçlar, Yönetmelikler, Kuruluşlar |
4 | Kentsel Arkeoloji / Çok Katmanlı Kentler |
5 | Arkeolojik Alanlar |
6 | Kültürel Peyzaj |
7 | Tarihi Küçük ve Orta Ölçekli Kentsel Yerleşimler |
8 | Kırsal Miras |
9 | Örnekleme: Yavaş Kentler |
10 | Yirminci Yüzyıl Yerleşkeleri |
11 | Tarihi Çevrede Yeni Tasarım |
12 | Kültürel Miras Yönetimi |
13 | Örnekleme: Dünya Miras Listesi |
14 | Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
1. Cohen, N., Urban Conservation, MIT Press, 1999.
2. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, 2017.
3. Erder, C., Tarihi Çevre Algısı, YEM, 2019. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Feilden, B. M., Jokilehto, J., Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM, 1998.
2. Jokilehto, J., A History of Architectural Conservation, Butterworth-Heinemann, 2002.
3. Strike, J., Architecture in Conservation-Managing Development at Historic Sites, Routledge, 1994.
4. Longstreth, R., Cultural Landscapes: Balancing Nature and Heritage in Preservation Practice, Univ Of Minnesota Press, 2008.
5. Grenville, J., Managing the Historic Rural Landscape (Issues in Heritage Management), Routledge, 1999.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders konu anlatımlı ve tartışmalı olarak planlanmıştır. Her hafta tarihi çevre kavramlarından birisine ayrılmıştır. Ders sırasında temel bilgiler önde gelen örnek alanlarla birlikte verilir ve öğrencilerin konuyu irdelemesi beklenir. Ders esnasında sınıf katılımı teşvik edilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |