PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültürel Miras Alanları ve TasarımCRP 3833 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım ve kültürel miras kavramları arasında temel teorik bilgilerin edinilmesi
2. Kültürel değerlere ilişkin kentsel tasarımın temel ilkelerini öğrenmek
3. Kültürel miras konusunda kullanım ve değişim değerleri ikiliklerinin anlaşılması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kültürel miras korunması gereken bir kaynaktır. Bir yere hem kültürel hem de ekonomik değer katabilir. Benzer şekilde, başarılı bir yeni inşa edilmiş ortamın tanıtılması, tarihi çevreleri geliştirebilir ve bir yerin kimliğine katkıda bulunarak şimdiki ve gelecek nesiller için değerli bir katkı haline gelebilir. Çeşitli çalışmalar, koruma ve tasarım arasındaki kırılgan ilişkiyi çözmeye çalışmaktadır. Bu derste, kentsel tasarım ve kentsel koruma arasındaki ilişkiyi inceler ve farklı dünya örnekleri üzerinden geçmiş-şimdi, eski-yeni, mekan-yer gibi ikilikler üzerinden yeni uygulama olanaklarını tartışır. Ders, kentsel tasarım ve koruma arasındaki denge konusunda farkındalığı artırmayı ve bu konularda yeterli bilgi birikimini sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin ilk aşaması, kentsel tasarım ve korumanın teorik kavramlarına odaklanmaktadır. Bu fazda öğrencilerin kavramsal algoritmalar aracılığıyla bilgi alanlarını anlamaları beklenmektedir. Kuramsal çerçevenin edinilmesinden sonra ikinci aşama, öğrencilerin belirli örneklerin etkinliğini tartıştığı farklı kentsel tasarım ve koruma konularını incelemeyi amaçlar. Son aşamada, katılımcılardan kentsel kimlik ve koruma sorununa ilişkin yaratıcı bir tasarım fikri önermeleri beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma Toplantısı
2Kentsel Tasarım: Neden yeniye hevesliyiz?
3Kentsel Tasarımda Temel Kavramlar: Mekan ve Yer
4Ne-Neden-Nasıl Muhafaza Edilir?
5Kültürel Mirasta Değer Analizi
6Kamusal Alanlar / Öğrenci Sunumları
7Konut ve Mimarlık / Öğrenci Sunumları
8Konut ve Mimarlık / Öğrenci Sunumları
9Sosyal Dinamikler / Öğrenci Sunumları
10Vaka Çalışmasına Giriş
11Saha Gezisi ve Veri Toplama
12Saha Gezisi ve Veri Toplama
13Kritik Oturumları
14Final Sunumları
 
Kaynaklar:
Matthew Carmona, Tim Heath, Steve Tiesdell, Taner Oc. (2010). Public Places, Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design. Routledge. Erica Avrami, Randall Mason, Marta de la Torre. (2000). Values and Heritage Conservation Research Report. The Getty Conservation Institute. Nicholas Stanley Price, M. Kirby Talley Jr., Alessandra Melucco Vaccaro. (1996). Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage The Getty Conservation Institute.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, öğrenciler arasında işbirlikçi tartışmalar için bir platform sağladıkları için dersin önemli bir parçasıdır. Bu tartışmalar aracılığıyla öğrenciler, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olan görüşlerini, bakış açılarını ve fikirlerini paylaşabilirler. Buna ek olarak, ders, öğrencilere tasarım kavramları yoluyla korumayı keşfetme ve inceleme fırsatı sundukları için gezilerin önemini de vurgular. Geziler, tasarım ve korumanın pratik yönlerini anlamak için çok önemli olan uygulamalı bir deneyim sağlar. Son olarak, dönem boyunca tartışılan tasarım kavramlarının bir analizi ile sona erer. Öğrencilerden vaka çalışmalarından ortaya çıkan bir tasarım ürünü geliştirmeleri istenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sınıf Katılımı14%10
Ara sınav1%20
Sözlü Sunum1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor