Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dikey Dolaşım : Merdivenler | INAR 274 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Merdiven tasarımının temel ilkelerini açıklar. |
2. Farklı merdiven tipolojilerini tanır ve karşılaştırır. |
3. Uygun malzeme ve yapım tekniklerini seçer. |
4. Merdiven tasarımında yönetmelik ve güvenlik kriterlerini uygular. |
5. Merdiven görselleştirmesi ve sunumu yapar. |
6. Sürdürülebilirlik ve yenilikçi yaklaşımları merdiven tasarımına entegre eder. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temel ilkelerden ileri tekniklere, düzenlemelere ve mesleki uygulama hususlarına kadar çeşitli konuları kapsayan, merdiven tasarımının kapsamlı bir incelemesini sağlar. Öğrenciler düz, L şeklinde, spiral, kavisli ve yüzer merdivenler de dahil olmak üzere çeşitli merdiven türlerini tanımlayabilecek ve aralarında ayrım yapabilecek, bunların benzersiz özelliklerini ve tasarım hususlarını anlayabileceklerdir. Öğrenciler, güvenlik, ergonomi, mekansal gereksinimler ve estetik hususları içeren merdiven tasarım ilkeleri konusunda güçlü bir temel geliştirerek, işlevsel ve görsel olarak çekici merdiven tasarımları oluşturmalarına olanak tanıyacaklardır.Öğrenciler, malzeme bilgisi, inşaat teknikleri, yapısal bütünlük ve bina kodları dahil olmak üzere merdiven inşaatı ile ilgili teknik beceriler kazanacak ve yapısal olarak sağlam merdiven tasarımları üretmelerine olanak tanıyacak. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Merdiven konusuna Giriş |
2 | Merdiven Tasarım Prensipleri ve Ergonomi |
3 | Malzeme ve Yapım Teknikleri |
4 | Düz Merdivenler |
5 | L ve U Merdivenler |
6 | Spiral ve Eliptik Merdivenler |
7 | Dairesel ve Konsol Merdivenler |
8 | Açık Rıhtlı ve Yüzer Merdivenler |
9 | Merdiven Aydınlatması ve Güvenlik özellikleri |
10 | Merdiven Yönetmeliği ve Bina Kodları |
11 | Merdiven Yenileme ve Güçlendirme |
12 | Merdiven Görselleştirme ve Sunum Teknikleri |
13 | Merdiven Tasarımında Çevresel Sürdürülebilirlik |
14 | Merdiven Tasarımında Gelecek Trendler ve Yenilikler |
|
Kaynaklar: |
Abdullah Sarı, 2000, Merdivenler, YEM, 975-7438-11-1
William P. Spence ,2000, , Constructing Staircases, Balustrades & Landings, Sterling Publishing Co., 0-8069-8101-6
Cribb, J., 2013. Staircases: History, Repair and Conservation. Routledge. 978-1873394977
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Amerikan Mimarlar Enstitüsü (AIA): Web sitelerinde merdiven tasarımı ve mimarisiyle ilgili kaynaklar, makaleler veya yayınlar bulunabilir.
Architectural Record: Merdivenler ve sirkülasyon da dahil olmak üzere yenilikçi mimari tasarımlar üzerine sıklıkla makaleler yayınlayan saygın bir mimari dergi. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders; etkileşimli anlatım, tartışma, uygulamalı gösterim, bilişsel çıraklık yaklaşımı ve yerinde gözleme dayalı teknik geziler yoluyla öğrencilere hem kuramsal hem uygulamalı öğrenme fırsatları sunar.
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
1. Gösterim
2. Bilişsel Çıraklık
3. Gezi - gözlem - ödev |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | 5 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |