Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Hukuku Tazminatları | HUK 637 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, iş hukuku tazminatlarına ilişkin geniş bir bilgi birikimini mevzuat, yargı kararları ve doktrin görüşleri çerçevesinde edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İş hukuku tazminatları dersi kötüniyet, kıdem, iş güvencesi, ölüm, haksız fesih, ihbar, ayrımcılık tazminatları ve sendikal tazminat gibi iş hukukuna özgü tazminat türlerini ele alır. Tazminat türleri özellikle birbirleri ile ilişkileri yönünden değerlendirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, iş hukukundaki tazminat düzenlemelerine genel bakış |
2 | İş sözleşmesinin sona ermesi, süreli fesih ve iş güvencesi |
3 | Haklı nedenle derhal fesih, iş sözleşmesinin sona ermesiinin sonuçları, |
4 | Kötüniyet tazminatı, miktarı, koşulları, ispat yükü, süreli fesih hakkı, dürüstlük ilkesi |
5 | İhbar tazminatı, hukuki niteliği, koşulları, miktarı |
6 | Kötüniyet tazminatı, miktarı, koşulları, ispat yükü, süreli fesih hakkı, dürüstlük ilkesi |
7 | Ayrımcılık tazminatı, miktarı, ispat yükü, işverenin eşit davranma borcu |
8 | Sendikal tazminat, miktarı, koşulları, ispat yükü, sendikal nedenle fesih ve sonuçları. |
9 | Haksız fesih tazminatı |
10 | Ölüm tazminatı, miktarı, yükümlüsü, alacaklısı, işçinin ölümü |
11 | Kıdem tazminatı, koşulları, kıdemin başlangıcı ve sonu |
12 | Kıdem tazminatı miktarı, alacaklısı ve borçlusu, zamanaşımı |
13 | Tazminat türlerinin birbirleri ile ilişkisi |
14 | Tazminat türlerinin birbiri ile ilişkisi |
|
Kaynaklar: |
Hamdi MOLLAMAHMUTOĞLU/ Muhittin ASTARLI/ Ulaş BAYSAL İş Hukuku Lykeion 2022
Nuri ÇELİK,Nurşen CANİKLİOĞLU,Talat CANBOLAT, İş hukuku dersleri, Beta yay. 2023.
Sarper SÜZEK İş Hukuku Bireysel İş Hukuku Beta Yay. 2023
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, karar incelemesi, ödev çalışması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 4 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 4 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 3 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 4 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 3 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 3 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 4 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 4 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 4 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 3 |