Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uluslararası Tahkim | HUK 627 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uluslararası tahkim merkezlerini tanıma. |
2. Tahkim usulü hakkında genel bilgi sahibi olma. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, uyuşmazlık çözüm yöntemi olarak tahkimin seçiliş nedenleri, türleri, belli başlı uluslararası tahkim kurumları, tahkim usulü, hakem kararlarının iptaline ilişkin meseleleri kapsamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kaynaklar |
3 | Tahkim anlaşması |
4 | Hakemlerin seçimi |
5 | Tahkim usulüne ilişkin meseleler |
6 | Tahkim usulüne ilişkin meseleler |
7 | Tahkim usulüne ilişkin meseleler |
8 | Hakemlerin tarafsızlığı ve bağımsızlığı |
9 | Esasa uygulanacak hukuk |
10 | Hakem kararı ve hakem kararının iptali |
11 | Hakem kararı ve hakem kararının iptali |
12 | Hakem kararlarının tenfizi |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
|
Kaynaklar: |
Turgut Kalpsüz, Milletlerarası Tahkim, Yetkin, 2010.
Akıncı, Ziya: Milletlerarası Tahkim, 6. Baskı, 2021.
Gary B. Born, International Commercial Arbitration, Kluwer, 2014.
Thomas H. Webster/Michael W. Bühler, Handbook of ICC Arbitration (Commentary, Precedents, Materials), Sweet&Maxwell, 2014. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve ödev |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sınıf Tartışmaları | 1 | %40 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 4 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 3 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 4 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 3 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 2 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 3 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 3 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 4 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 4 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |