Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Adi Şirket | HUK 651 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Şirket sözleşmesi - ortak kavramı - Sermaye kavramı - Kar payı - Müteselsil sorumluluk - Tasfiye konularında doktora düzeyinde bilgi sahibi olmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin işlenmesi sırasında, Türk Borçlar Kanunu’nun adi şirkete dair hükümleri sistematik olarak anlatılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | ADİ ŞİRKET SÖZLEŞMESİ (Tanımı ve Unsurları / Çok Taraflı Sözleşme Vasfı) |
2 | ADİ ŞİRKET SÖZLEŞMESİ (Tarafları / Şekli / Affectio Societatis Kavramı) |
3 | ADİ ŞİRKETİN YÖNETİMİ (Karar ve Kavramı) |
4 | ADİ ŞİRKETİN TEMSİLİ |
5 | ADİ ŞİRKETİN TEMSİLİNDEN DOĞAN SORUMLULUK |
6 | ADİ ŞİRKET ORTAKLARININ HAK VE BORÇLARI İLE YÜKÜMLÜLÜKLERİ (Yönetim ve Temsile Katılma Hakkı / Denetleme Hakkı |
7 | ADİ ŞİRKET ORTAKLARININ HAK VE BORÇLARI İLE YÜKÜMLÜLÜKLERİ ( Mali Haklar ve Borçlar / Kar Payı – Zarara Katılma Payı |
8 | ADİ ŞİRKETİN SONA ERMESİ |
9 | ADİ ŞİRKETİN TASFİYESİ |
10 | GİZLİ ADİ ŞİRKET – AÇIK ADİ ŞİRKET AYRIMI |
11 | ADİ ŞİRKET TEMELİNE DAYANAN İLİŞKİLER |
12 | ADİ ŞİRKET TEMELİNE DAYANAN İLİŞKİLER |
13 | ADİ ŞİRKET TEMELİNE DAYANAN İLİŞKİLER |
14 | ADİ ŞİRKET TEMELİNE DAYANAN İLİŞKİLER |
|
Kaynaklar: |
Barlas, Nami Adi Ortaklık Temeline Dayalı Sözleşme İlişkileri Vedat 2016
Yongalık, Aynur Adi Şirkette Sermaye Payı Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enst. Yayınları 1991
Şener, Oruç Hami Adi Ortaklık Yetkin 2008
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, uygulama çalışmaları.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 4 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 2 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 4 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 2 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 2 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 2 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 4 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 2 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 3 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 1 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 2 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |