PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel ve Bölgesel Dayanıklılık İçin PlanlamaKENT 636693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentsel dayanıklılığın farklı boyutlarını belirler, ilişkilendirir, analiz eder, karşılaştırır.
2. Kentsel dayanıklılığın farklı alanlardaki kullanımını karşılaştırır
3. Kentsel dayanıklılığı yönelik nasıl bir planlama yaklaşımı yürütülebileceğine dair sorular sorar.
4. Kentsel dayanıklılık belirleyicilerini çok boyutlu olarak inceler, ilişkilendirir, değerlendirir
5. Kentsel süreçlere dair eleştirel sorular sorar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrencilere kentsel dayanıklılık ve dayanıklılık planlamasının temel kavramlarının, gelişiminin ve eleştirilerinin bilgisini kazandırmak Öğrencilerin günümüz kentlerinin etkileyen olası riskler, bunların sonuçları ve etkileri ile başetme yöntemlerinin güncel yazındaki bilgilerini kazandırmak Öğrencilere kentsel dayanıklılık yaklaşımının hangi farklı alanlarda, çok boyutlu ve ölçekler arası bir şekilde ele alınabileceğinin bilgisini kazandırmak. Kentsel dayanıklılığım farklı boyutlarını ve bunların dayanıklılık planlamasına nasıl yansıyabileceği konusunu irdelemek Öğrencilere eleştirel bir değerlendirme yaklaşımı kazandırmak
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Dayanıklılık, kentsel dayanıklılık ve dayanıklılık planlaması Krizler çağında toplumlar ve kentler Dayanıklılık: Temel tanımlar, Değişen Yaklaşımlar Farklı disiplinlerde ‘dayanıklılık’ kavramının ele alınışı 21. yüzyıl Bağlamında Kentsel ve Toplumsal Dayanıklılık Dayanıklılığı Ölçmek: Farklı Göstergeler Dayanıklı Kentlerin Bileşenleri Dayanıklılığı Kurgulamak: Dayanıklılık Planlaması (Amaçlar, Değerler ve İlkeler) Dayanıklılığı Yönetmek: Dayanıklılık Sürecini Planlamak ve Sürdürmek Farklı Alanlarda Dayanıklılk Planlaması: Dünyadan Örneklerin İncelenmesi Farklı Alanlarda Dayanıklılk Planlaması: Dünyadan Örneklerin İncelenmesi Pratik ve Teori Arasında Karşılaştırma Kentsel Dayanıklılık ve Dayanıklılık Planlamasına Eleştirel Bir Yaklaşım Sonuç: Kentsel Dayanıklılık Planlamasına Yönelik Çok Boyutlu Bir Çerçeve Geliştirmek
2Krizler çağında toplumlar ve kentler
3Dayanıklılık: Temel tanımlar, Değişen Yaklaşımlar
4Farklı disiplinlerde ‘dayanıklılık’ kavramının ele alınışı
521. yüzyıl Bağlamında Kentsel ve Toplumsal Dayanıklılık
6Dayanıklılığı Ölçmek: Farklı Göstergeler
7Dayanıklı Kentlerin Bileşenleri
8Dayanıklılığı Kurgulamak: Dayanıklılık Planlaması (Amaçlar, Değerler ve İlkeler)
9Dayanıklılığı Yönetmek: Dayanıklılık Sürecini Planlamak ve Sürdürmek
10Farklı Alanlarda Dayanıklılk Planlaması: Dünyadan Örneklerin İncelenmesi
11Farklı Alanlarda Dayanıklılk Planlaması: Dünyadan Örneklerin İncelenmesi
12Pratik ve Teori Arasında Karşılaştırma
13Kentsel Dayanıklılık ve Dayanıklılık Planlamasına Eleştirel Bir Yaklaşım
14Sonuç: Kentsel Dayanıklılık Planlamasına Yönelik Çok Boyutlu Bir Çerçeve Geliştirmek
 
Kaynaklar:
Ayda Eraydın & Tuna Taşan-Kok (Eds) Resilience Thinking in Urban Planning Marc Pelling Adaptation to Climate Change:From resilience to transformation Fikret Berkes, Johan Colding & Carl Folke (Eds) Navıgatıng Socıal–ecologıcal Systems:Building resilience for complexity and change
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders doktora öğrencilerine yönelik teorik bir derstir. Öğretim üyesi derslik ortamında, bilgisayar kullanılarak görsel ve sözlü sunum yapar. Öğrenciler sunum ve araştırmaları ile derse katkı sağlarlar. Haritalar üzerinden analizler yapılarak elde edilen bilgiler mekansallaştırılır ve görselleştirilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%40
Ödev2%20
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor